„A 12 méteres jármű 69 – 26 ülő, 1 csökkent mozgásképességű és 42 álló – utas szállítására alkalmas. A legújabb akkumulátortechnológiával felszerelt, végig alacsony padlós, 3 ajtós, légkondicionált elektromos jármű ismét lehetőséget nyújt a MÁV–Volán-csoport számára, hogy a meglévő elektromos autóbuszai mellett újabb típusok tesztelésével gyűjtsön üzemeltetési tapasztalatokat”– olvasható a társaság közleményében. Hozzátették: az Iveco E-way midibuszos változatát 2022 márciusában, Pápán már kedvező fogadtatással tesztelte a közlekedési vállalat.

Nem ez az első e-busz, amit a székesfehérváriak kipróbálhatnak. A közlekedési vállalat a helyi közlekedésében 2022 áprilisában hét napon keresztül egy 18 méter hosszú, háromtengelyes, alacsony padlós, 45 ülőhellyel rendelkező MAN Lion’s City 18 típusú, 2021 februárjában pedig egy hónapon keresztül egy 29 ülő és 50 álló utas szállítására alkalmas, szintén alacsony padlós, korszerű hűtő- és fűtőberendezéssel felszerelt Ikarus-CRRC CityPioneer típusú elektromos autóbuszt tesztelt.

Ennyi kilométert tettek meg eddig az új Ikarusok 1

Az Iveco E-Way GX 337 típusú jármű a helyi közforgalomban közlekedik július 10-től. Munkanapokon hozzávetőlegesen 150 kilométert tesz meg a 10 és 16 jelű járatok útvonalán. Az autóbusz töltése a Volánbusz Börgöndi úti telephelyén telepített MVM TITAN típusú 120 kW-os töltőberendezésen zajlik. A honlapon elérhető menetrend szerint közlekedő tesztautóbusz helyi díjszabással vehető igénybe.

Székesfehérváron 2022 nyarától 12 darab Ikarus 120e típusú e-busz teljesít szolgálatot a helyi közlekedésben. A 12 jármű a tavalyi forgalomba állás óta 2023 júniusáig összesen 490 802 kilométert, azaz buszonként átlagosan 40 900 kilométert tett meg.