Az American Automobile Association nem egy láblógató gittegylet, több mint 60 millió tagja van, és 42 helyi klubot foglal magában az Egyesült Államokban és Kanadában. Van erőforrásuk komoly kutatásokhoz is, pár éve 6500 kilométeren át tesztelték a vezetéstámogató rendszereket Kalifornia közútjain és a saját tesztpályájukon, végül pedig azt a következtetést vonták le, hogy ezeknek a rendszereknek a java többet árt, mint használ (13 km-enként tapasztaltak problémákat a segédek működésében).

Most a sebességhatárok és a balesetek összefüggéseit vizsgálták, és adatokkal támasztják alá, amit valahol mélyen mindenki sejtett: a sebességhatárok emelése gyakoribb autóbalesetekhez vezet, míg csökkentésük ritkább baleseteket eredményez. 

Az AAA egytucatnyi, különböző típusú utat elemzett az Egyesült Államokban, amelyek felénél megemelték a sebességkorlátozást, míg a másik felénél csökkentették azt. A csoport ezután egy előtte-utána felmérést végzett, hogy lássa, milyen hatással voltak a megváltozott sebességhatárok a közlekedésbiztonságra, valamint az ingázási időkre.

Három vizsgált autópálya közül kettőn a megnövelt sebességhatárokkal együtt megnőtt a balesetek, a sérültek és a halálos áldozatok száma. Eközben a megtett utak időtartama „hasonló” maradt, mint a korlátozás emelése előtt – ami megcáfolja azt a várakozást, hogy a sebesség növelése gyorsabb utazást eredményezne az autósok számára.

Számos más úttípuson viszont, ahol megemelték a sebességhatárokat, nem nőtt a balesetek, sérülések vagy halálesetek száma, ami az AAA-t arra a következtetésre juttatta, hogy további kutatásokra van szükség.

A sebességkorlátozások csökkentése szintén minimális hatást gyakorolt az utazások idejére, ami segíthet megcáfolni azokat az érveket, amelyek szerint a sebességkorlátozások megváltoztatása az utazási idő és a járművezetők kényelmének rovására megy.

A gyorshajtás az Egyesült Államokban a közlekedési balesetek egyik kritikus tényezője. A gyorshajtással összefüggő halálos balesetek száma nemrégiben 14 éves csúcsot ért el, és a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal szerint az összes közlekedési haláleset közel egyharmadát teszik ki. Mindez az Egyesült Államokban a közúti halálesetek folyamatos „válsága” közepette történik, és a halálos közlekedési balesetek száma 2021-ben érte el a csúcsot.

Az AAA azt ajánlja, hogy az államok „holisztikus megközelítést” alkalmazzanak a sebességkorlátozások emelésének vagy csökkentésének kérdésében, beleértve az út típusát, a környező területfelhasználást és a korábbi baleseti adatokat.