Nemrég írtunk egy M7-es történt balesetről, amelyben az egyik autó a levegőbe repült, a másik pedig lesodródott az útról. Cikkünk után megkeresett minket a vétlen fél és kicsit részletesebben beszámolt az esetről, mint ahogy azt MKIF tette.
„Július elején, egy szerda délután történt a baleset 17:40 körül. Az M7-es autópályán haladtunk hárman barátok a Balaton felé. A 45. kilométernél lévő velencei pihenőhelyről kanyarodott előttünk a gyorsító sávba egy piros Dodge Viper. Az anyósülésen ültem és 120 km/óra körüli tempóval haladtunk – ez a videón is látszik – de már akkor észrevettem, hogy ez a Dodge gyorsításkor dobálja a farát. Pont mikor a közelébe értünk, akkor nyomhatott egy kövér gázt, mert közvetlen előttünk keresztbe állt.
Sok időnk nem volt a korrigálásra, a kocsink jobb elejével találtuk el a farát. Valahogy összeérhettek a kerekek, mert a levegőbe dobott minket és átrepültünk a Dodge felett a belső sávba, ahol a szalagkorlát megfogott minket és onnan sodródtunk ki az út szélére.
Valami hihetetlen véletlen folytán senkinek nem esett komoly baja. Mi hárman a kocsiban enyhe agyrázkódást kaptunk, mert ugyan egyikünk sem verte be a fejét, de éreztük a becsapódások rettenetes erejét.
A rendőrök pár percen belül megérkeztek a mentőkkel és tűzoltókkal együtt. Nagyon szervezetten és profi módon elláttak minket és kezelték a helyzetet, külön köszönettel tartozunk nekik. Szerencsére most nem sok dolguk volt.
Beszéltünk a Viper tulajdonosával is, nem ő vezette, hanem ha jól emlékszem a testvére. A mögöttük lévő kocsiban pedig a rokonok ültek, akik így élőben követhették végig mit jelent az, ha valaki egy olyan kocsiban ül és vezeti, aminek a kezelése meghaladja a képességeit. Mindezt azok után, hogy pár napja történt az Árpád hídon, az a szerencsétlen baleset.”
A balesetről belsőkamerás felvételt is kaptunk a toyotás srácoktól:
A tízhengeres motorral szerelt Dodge Viper egy igazi vadállat, a klasszikus amerikai sportautó-gyártás utolsó példánya volt, igazi ragadozó, amely ész és kifinomultság helyett nyers erővel dolgozott. Első generációja 406 lóerőt és 630 Nm-t küldött a hátsó tengelyre, legutolsó kiadásának 8,4 literes szívómotorja 649 lóerővel és 813 Nm-rel szórakoztatta (vagy büntette) vezetőjét, ahogy azt az M7-esen rögzített videóban is láthattuk.
Sok elektronikai rásegítés nincs a Viperben, ez a pokoli erő mind a hátsó kerekeken csúcsosodik ki és már egészen alacsony fordulaton megjön a hatalmas nyomaték, szóval ha nem vagy rutinos sofőr, jobb ha egy tojást raksz a gázpedál alá, amikor egy ilyen volánja mögött ülsz.