A Goodwoodi Sebességfesztiválon leplezte le LMDh (Le Mans Daytona hybrid) kategóriájú versenyautóját a Lamborghini. A Hypercar géposztályban induló autó karosszériáját házon belül tervezték, az Y alakú lámpatestek, az oldalsó légbeömlők és a hátsó kerékdobok kialakítása mind könnyen azonosítható Lamborghini-stíluselemek.

Hibriddel megy Le Mans-ba a Lamborghini 1

Az SC63 LMDh hibrid hajtásláncának belső égésű komponense egy vadonatúj 3,8 literes, V8-as turbómotor. Ennek feltöltőit nem a két hengersor között, hanem azokon kívül helyezték el, ami mélyebb tömegközéppontot és könnyebb szerelhetőséget eredményez.

Hibriddel megy Le Mans-ba a Lamborghini 47

A hőháztartásról összesen nyolc hűtőradiátor gondoskodik: ebből kettő a töltőlevegőt temperálja, egy-egy hűti a váltót, az ERS energia-visszanyerő rendszert, illetve az ESS energiatároló rendszert. Van egy kondenzátor a klímaberendezés számára, a motor hűtőkörét pedig kettő radiátor szolgálja ki.

Hibriddel megy Le Mans-ba a Lamborghini 48

A többi elem közös minden LMDh-versenyautóban, az erőátviteltől a villanymotorig, az akkumulátortól a vezérlőelektronikáig. A maximálisan engedélyezett rendszerteljesítmény 500 kW, azaz 680 lóerő.

A versenyautó formai részleteit az alábbi videó mutatja be aprólékosan.

a videó a hirdetés után indul

Az SC63 monocoque vázát a Ligier építi – ők eddig nem voltak jelen az LMDh Hypercar programban –, a gyári tesztpilóták, Mirko Bortolotti és Andrea Caldarelli mellett két ismerős: Danyiil Kvjat és Romain Grosjean ül majd a volán mögé. Az észak-amerikai IMSA NAEC szériában és az FIA WEC bajnokságban egyaránt az Iron Lynx csapat képviseli a márkát, a szponzor a Lamborghini régi partnere, a Roger Dubuis óramanufaktúra lesz.