A sprinthétvégéken már bevezettek hasonlót, most, a Forma-1-es Magyar Nagydíjon pedig a hagyományos kvalifikáción is kipróbálják, milyen, ha a versenyzők szabott gumikiosztással futhatnak neki az időmérő edzésnek.

A kísérletet eredetileg az Emilia-romagnai Nagydíjra tervezték, de azt a fordulót szó szerint elmosta az eső, a víz, ezért került át a teszt a Hungaroringre.

Ha száraz lesz a pálya, akkor szombat délután a versenyzők a Q1-ben csakis a kemény, a Q2-ben csakis a közepes, a Q3-ban pedig kizárólag a lágy keverékű Pirelliket használhatják majd.

A cél a hétvégén használt gumik számának csökkentése, ennek keretében a Magyar Nagydíjra a Pirelli versenyzőnként 13 helyett csak 11 szett slick abroncsot szállít – ez a 20 versenyzőnél már 40 garnitúra, 160 abroncs, ami jelentős spórolás, valamint logisztikai különbség, végső soron pedig a környezeti terhelés csökkenése.