A szabadjelző és a védjegy körüli cicaharc lényegtelen, az igazi ügy a Bolt adózása – erről beszéltek a Világgazdaságnak a taxis piac friss történéseit ismerő források.
A Bolt Operations OÜ (korábbi nevén Taxify OÜ) egy észtországi társaság, amely az Uber Magyarországról való kivonulásakor jelent meg itthon. Egészen pontosan úgy, hogy szerződést kötött a Taxify Hungary Kft.-vel, jelenlegi nevén Bolt HTX Kft.-vel. Ez a cég nem az észtek leánya, hanem magyar magánszemélyek tulajdonában áll.
A vállalkozás megszerezte a megfelelő engedélyeket, és megkezdte a szolgáltatást taxiengedéllyel rendelkező sofőrökkel és szabályos, sárga autókkal. Azonban a technikai hátteret az észt cég biztosítja az applikációjával. Ezen keresztül fut tulajdonképpen a diszpécserszolgáltatás, vagyis a megrendelések beérkezése és ezek kiküldése a taxisoknak.
A Bolt HTX Kft. lényegében inkább csak adminisztratív jellegű tevékenységet lát el, mint a taxisok beléptetése, ellenőrzése vagy marketingfeladatok elvégzése. Tehát hiába ő bír a taxis engedélyekkel, a tevékenységet ténylegesen a Bolt OÜ alkalmazása biztosítja.
Az üzletmenet a piac több, a neve elhallgatását kérő szereplője (tehát a versenytársak) szerint jogellenes, mert ezzel a Bolt HTX kiszervezte az engedélyét Észtországba. Egyes hírek szerint kiváltképp (de nem kizárólag) a Főtaxi sérelmezi, hogy a Bolt így működhet Magyarországon.
Piaci információk szerint már feljelentést is tettek a Bolt ellen szabálytalan működés miatt, ami a rendőrséghez került. A Világgazdaság úgy tudja, hogy a NAV 2022 végétől az EU adatcsererendszeréből nyert és a Bolt OÜ által feltöltött számlákból megkezdte a taxisok adóvizsgálatát.