Beleszürkült a 38. Forma-1-es Magyar Nagydíjba a Ferrari, aminek egy hetedik és egy nyolcadik hely lett az eredménye: az olasz istálló részéről Carlos Sainz parádés rajtja volt a legkiemelkedőbb megmozdulás, de abban közrejátszott, hogy a spanyol lágy gumikon vágott neki a 70 körös távnak a 11. helyről. Bár Leclerc végzett előrébb, a Ferrari monacóiját az ág is húzta, ugyanis az első kerékcseréjét elrontották, így az 9,4 másodpercesre nyúlt, majd a bokszutcai gyorshajtásával  öt másodperces időbüntetést gyűjtött be.

„Ismét egy nehéz hétvégén vagyunk túl” – summázta a RaceFans hasábjain. „Őszintén szólva ez az egész frusztráló, mert úgy éreztem, megvan a tempónk, de közben az érzés olyan, hogy hiába végzed jól a dolgod, ha egy ilyen autód van, senki nem vesz észre, viszont, ha valamit te csinálsz rosszul, mindenki felfigyel rá. Nehéz helyzet, de végül is ez is része a játéknak.”

Ahogyan a szombati időmérő edzést követően, a 25 éves versenyző ezúttal is utalt rá, hogy a Ferrarinak mindenféleképpen előrelépésre lenne szüksége, amit a McLarennek a közelmúltban sikerült is. „Az előző három hétvégén bebizonyosodott, hogy lépéshátrányban vagyunk, így újra rengeteg munkánk van” – jegyezte meg. „Őszintén szólva úgy érzem, ma az eredmény sokkal rosszabb, mint amilyennek maga a futam érződött.”

F1: Jobb a Ferrari, mint amilyennek látszik 2

Charles Leclerc (Fotó: Dan Mullan/Getty Images)

Leclerc-t ráadásul nemcsak a tempóhiány és a lassú kerékcsere hátráltatta: inni sem tudott, és időnként a versenymérnökével is nehézkes volt a kommunikáció. „Nem volt vizem. Csak a rajt előtt vettem észre, hogy rövid a cső, így nem tudtam inni, ami nagyon frusztráló volt” – folytatta az amúgy sem rövid listát. „Sok problémánk volt a rádiózással. A négy szóból egyet biztosan nem értett a mérnököm, de ez már három-négy verseny óta fennálló probléma, amit muszáj megoldanunk.”

Érdekesség, hogy a verseny közben kifejezetten frusztráltnak érződött Leclerc egy-egy megnyilvánulása a rádióban, például amikor kijelentette, hogy a stratégiájuknak „semmi értelme nincs”, de azzal magyarázható, hogy magas hangszínen beszél, hogy saját magát értse. „Csak biztosra akartam menni, hogy értenek, és értik azt, hogy korán, nem pedig későn akarok kijönni” – tette hozzá.

A bajnokságban egymás mögött, a hatodik-hetedik helyen áll a két pilóta, Leclerc hét ponttal van lemaradva a csapattársa mögött. A Ferrari a konstruktőri bajnokságban a negyedik pozíciót foglalja el, és még ha minimálisan is, de csökkentette az olaszoknál is gyengébben szereplő Aston Martinnal szembeni hátrányát, ami így a szezon felénél 17 egység.