Folytatódik a Toyota bZ villanyautó-családjának a kálváriája. Miután a bZ4X crossovernél hibás kerékcsavarok miatt merült fel a veszély, hogy menet közben leesik a kereke, most a Kínában gyártott és forgalmazott bZ3 szedánról derültek ki hasonlóan kínos problémák.
A problémát állítólag az ajtólemez síkjába süllyedő külső kilincs szerkezete és anyaga okozza. A kilincs és a zárszerkezet között rés van, ezért a zárak nem működnek – egyes esetekben egyáltalán nem zárhatók be az ajtók, másokban viszont nyitni nem lehet őket. Meleg, párás időjárásban súlyosbodik a helyzet.
Az elmúlt három hónapban gyártott összes bZ3-ast visszahívják – ez valamivel több mint 12 ezer autót érint –, hogy kicseréljék a zárszerkezetet, és extra tömítést építsenek bele.
A kínai piacon egyébként is rájár a rúd a japán autógyártókra: mivel többségük későn reagált az akkumulátoros elektromos modellek iránti kereslet megugrására, piaci részesedésük egy év alatt negyedével (20-ról 14,9 százalékra) csökkent.
A 4725 mm hosszú, 2880 mm-es tengelytávú Toyota bZ3 0,218-as közegellenállási együtthatóval és 600 kilométert meghaladó elektromos hatótávolsággal hívta fel magára a figyelmet. Az innovatív lítium vas-foszfát katódot alkalmazó akkumulátor a Toyota számításai szerint 10 évnyi használat után is megőrizheti eredeti kapacitásának 90%-át.