A Jaguar teljesen át kíván térni 2025-re az elektromos (környezetbarát és csendes) autók gyártására, de meg kívánja őrizni a nyolchengeres F-Type modell jellegzetes morgását.
Harminc-negyven másodperces felvételek készültek egy akusztikus kamrában a motor beindításakor, illetve maximális teljesítménye mellett a közép-angliai Gaydonban lévő tervezőirodában. A hangok a levéltárba kerülnek, ahol az utcán megjelent első gépkocsi forgalmi adatait is őrzik.
Charles Richardson, a Jaguar vezető hangmérnöke közölte: meg kívánják őrizni a hangokat a következő generációk számára.
Míg az emblematikus motor gyártása leáll, „egyedülálló hangja a nemzeti levéltárba kerül, ahol sok más, ma már nem hallható hang felvételét is őrzik” – mondta Cheryl Tipp, a British Library hangkonzerváló részlegének munkatársa.
A felvételhez a Jaguar egy F-Type R 75 coupé modellt használt, a sportkocsi utolsó változatát, amelynek ötliteres, V8-as, kompresszoros motorja 575 lóerős és kilométerenként 239 gramm szén-dioxidot bocsát ki.