A tavalyi nagy szabályváltozások igen kellemetlen mellékhatást hoztak: az autók az egyenesekben, nagy sebességnél a leszorítóerő hirtelen változásai miatt ugráltak, pattogtak, „delfineztek”.
A többség nagyjából sikeresen kezelte a jelenséget, idén elvétve, egy-egy pályán, egy-egy csapattól látunk csak ilyesmit, ám a tavaly is leginkább érintett Mercedesnél még mindig újra és újra felüti a fejét a probléma. A Belgiumra hozott új fejlesztések megint felerősítették a delfinezést.
„Ki kell elemeznünk. Borzasztóan sok munka van az új csomagban. Az aerós srácok, a gyártás megtette a magáét, le a kalappal előttük. Azt hiszem, az új padlólemez okozhatta a delfinezést, de majd megnézzük az adatokat. Lehet, hogy rátalálunk majd valamire, mert meggyőződésem, hogy a mostani irány alapvetően jó” – magyarázta a futam után a csapatfőnök, Toto Wolff.
A Mercedesnek középszerű hétvégéje volt, a szombati sprinten a 7. és 8. helyet hozták, míg Lewis Hamilton a 4. helyen zárt a vasárnapi futamon – bár megfutotta a verseny leggyorsabb körét –, míg csapattársát, George Russellt a 6. helyen intették le.
„Keservesen szenvedtünk a pattogás miatt. Több csapat is így volt, még ha talán nem is annyira, mint mi. Kár azt látni, hogy az autóversenyzés csúcsán még mindig a delfinezéssel küszködünk. Remélem, hogy találunk erre megoldást” – mondta az angol.