A Veyron Grand Sport Vitesse korának leggyorsabb roadstere volt, négyszáz km/óra feletti tempóval. Amikor 2012-ben bemutatkozott, egy másik Veyron változatot, a Grand Sportot előzte meg. Ehhez látszólag egyszerű utat választott a márka, az addigi 1001 lóerős motor helyett 1200 lóerős került a kivehető tetős hiperautóba.
Kevesebb mint 100 darab ilyen változat készült, nyilvánvalóan mindegyik személyre szabva. Az úgynevezett „L’Or Rouge” kivitelből mindössze kettő készült, amelyek közül az egyik most kétes hírnevet szerzett magának.
Történt ugyanis, hogy összekoccant a különlegesség egy hétköznapibb modellel. Az esetet pedig meg lehet nézni videón.
Látszólag a másik fél (BMW 2-es) araszol a dugóban és védi a helyét a sorban, ahová a Bugatti Veyron szeretne beállni. A videón látható első alkalommal még a BMW megőrzi pozícióját, de a második gyorsulási verseny a Veyron bevágásával és koccanással végződik.
Mondhatnánk, hogy karcolással megúszták az esetet, de ismerve a Bugatti fenntartásának költségeit, ahol egy szett abroncs több mint kétmilliós tétel, egy olajcsere nagyjából nyolcmillió, ott a karosszéria javítása súlyos összeget emészt fel.
Egyes beszámolók szerint a Veyron vezetője nem kezelte jól a helyzetet. Állítólag azt kiabálta, hogy vesz egy új autót a másik félnek, ugyanakkor halkan megfenyegette a sofőrt. Ez hatalmas felháborodást váltott ki a kínai közösségi platformokon, ahol arról beszéltek, hogy a gazdagok arrogánsak és a balesetek során is kiváltságokat akarnak. A rendőri helyszínelés a Bugatti vezetőjét hozta ki hibásnak.
A Veyron Grand Sport Vitesse ugyan zárt tetővel éri el a csúcssebességét, de ez mit sem von le elképesztő dinamikájából. A Grand Sport Vitesse 2,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 7,1 másodperc alatt éri el a 200-at és 16 másodperc alatt a 300 km/órás tempót. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, majd Top Speed módban futja meg a 410 km/órás csúcsot.