Műszaki adatokkal sem közönségét, sem saját magát nem fárasztotta az Automobili Pininfarina, amikor az augusztus derekán esedékes világpremiert megelőzően lerántotta a leplet a PURA Vision formatanulmányról. Miért is tette volna: a lényeg ez esetben a dizájn, és amit abból kihoztak.
Egyébként is, a Battista (ami tulajdonképpen egy átöltöztetett Rimac Nevera) révén mindenki tudja, hogy a dizájncég esetében a világszínvonalú elektromos hajtáslánc az alap, az ő specialitásuk a lélegzetelállító formaterv.
A PURA Vision el is állítja, bár nem lesz mindenkinél pozitív a fogadtatása: az utastér felső, üvegezett része jóval keskenyebb a karosszériánál, a B-oszlop nélküli karosszérián előre és hátra nyílnak az oldalajtók, az üvegtető oldalsó szegmense pedig felfelé, hogy még kényelmesebb legyen a be- és kiszállás.
A hatalmas méretei (5215 x 2147 x 1641 mm) dacára mindössze 2+2 üléses tanulmányautó megjelenését szemből az aerodinamikai és hűtési feladatokat betöltő első résben elrejtett fényszórók, valamint az 1 mm-nél is vékonyabb nanorostokat alkalmazó nappali világítás határozzák meg.
A 23 colos abroncsokon kifejezetten magasan ül a karosszéria, amelynek alsó részén – például a lökhárítóknál – fényezetlen szénszálas kompozitot alkalmaztak. A felnik fehér szegélye különleges stíluselem, ahogy a panorámatető világító gyűrűs kialakítása is. Az ablakokat és szélvédőket alul körbefutó alumínium sáv szegélyezi, az A-oszlopok tetején egy-egy szárnyacskán kapnak helyet a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerák.
Ha az első lámpák rejtőzködnek, a hátsók annál feltűnőbbek: a keskeny csomagtérajtóból kiindulva hosszan nyújtóznak a széles kerékdobokon, optikailag tovább nyújtva keresztben az autót.
Az utastérben a nagy hasmagasságból adódó, szabadidőjárműves jelleg helyett a sportkocsi-karakter érvényesül. Az első ülések lebegő kialakítása, a középkonzol vonalvezetése a vitorlás hajók világát idézi, a vezetőülésből nézve a belső és a külső összefolyik, még tágasabb térérzetet eredményezve.
Az érintőképernyő használaton kívül visszahúzódik a középkonzolba, a hangszórókat a fejtámaszokba építik be, ebből adódóan vélhetően aktív zajcsillapítás emeli az utazás komfortját. A hátsó ülések között borhűtő kapott helyet.
Ahogy kívül alumíniumból, úgy belül bőrből készült sáv fut körbe. A szabadon hagyott karbon kompozit és alumínium elemek mellett bőr és szövet kárpitozás uralja a belső teret. A szövetek 70%-ban újrahasznosított poliészterből készülnek.
Pillants be a kulisszák mögé, kattints ide, és nézd meg, amint a Pininfarina tervezői a PURA Vision megvalósításáról mesélnek!