A 2022-es modellfrissítést követően most ismét megújul a Mazda alsó-középkategóriás modellpárosa, a Mazda3 ötajtós és szedán.
A dizájnhoz nem nyúltak a tervezők, csupán két új karosszériaszín jelent meg a palettán.
Az utastérben már több az újdonság. Az eddigi USB-A csatlakozókat USB-C-re cserélték, újrarendezték a klímavezérlő panelt, és könnyebben leolvasható színeket alkalmaztak a kormánykerék-kapcsolóknál.
Fontos újdonság, hogy az adatokat a szélvédőre vetítő head-up kijelzőn mostantól az Android Auto / Apple CarPlay rendszeren keresztül az okostelefon információi is megjeleníthetők. Szintén ezekhez a rendszerekhez kapcsolódó újdonság, hogy a mostantól osztott képernyős megjelenítésre is képes központi 10,25 colos képernyő az eddigi gyakorlattól eltérően érintésérzékeny.
A sajtóanyag szerint ezt kifejezetten az Android Autó és Apple CarPlay integráció miatt vezette be a gyártó, ami viszont arra enged következtetni, hogy a fedélzeti infotainment rendszer továbbra is a padlókonzolon elhelyezett tárcsával vezérelhető.
Szintén az okostelefon integrációját segíti, hogy mindkét rendszer vezeték nélküli kapcsolódásra képes, és ezzel párhuzamosan a vezeték nélküli töltőfelület is megjelenik az autóban.
A navigációs rendszer újdonsága, hogy online kereshetünk rá turisztikailag érdekes úti célokra, illetve a terep-navigációs funkció mostantól pontosabb hely- és iránymeghatározást tesz lehetővé. Ezen túlmenően a térkép nagyobb felületen jelenik meg a képernyőn.
A járműfunkciók távoli lekérdezését, illetve vezérlését engedélyező MyMazda alkalmazáshoz kapcsolódóan fejlettebb biztonsági megoldásokat vezetett be a Mazda, amelyek a személyes adatok és a gépkocsi védelmét egyaránt hatékonyabban szolgálják.
Végezetül a Mazda3 négy új vezetőtámogató funkcióval is bővült: megjelent a vezető figyelemvesztését érzékelő és arra figyelmeztető funkció, az autonóm vészfékező rendszer mostantól sötétben is hatékonyan működik, köszönhetően az infravörös tartományra kiterjesztett spektrumú kamerának, pontosabb lett a táblafelismerő adaptív tempomat vezérlése, valamint átdolgozták a félautonóm közlekedést biztosító dugókövető rendszert.
A motorválaszték nem változik: 120, 150 és 186 lóerős mild hibrid benzines egységek állnak rendelkezésre. Automata váltó mindháromhoz kérhető, a legerősebb variáns összkerékhajtással is társítható.