A Sváb-Alb mintegy 180 km hosszú és 30-40 km széles középhegység Németország déli részén, amely nagyobb részt Baden-Württemberg, kisebb részt pedig Bajorország területén fekszik. Az ott élőknek igazán nem mindennapi látványban lehet részük akkor, amikor elsuhannak mellettük a teljes álcába borított kamionok. A Mercedes-Benz ugyanis ott teszteli az eActros 600-as nyerges vontatót, valamint egy szint eActros típusú merev alvázas, három tengelyes teherautót.
A félreértések elkerülése végett a gyártó saját maga tette közzé hírportálján az álcával közlekedő kamionokról készült fotókat. A járművek azonban teljes egészében felismerhetetlenek, csak a szakavatott szemek ismerhetik fel a jellegzetesen lekerített kabintetőről, hogy valószínűleg az Actros modellcsaládba tartozó modellről lehet szó. A teljes leleplezésig még legalább két hónapot kell várni, a Mercedes-Benz ugyanis október 10-én rántja le a leplet az új eActros 600-ról.
A modell prototípusát, az eActros LongHault már tavaly bemutatták, ám az még változatlan, tehát a dízellel megegyező formatervvel és dizájnnal rendelkezett, igazából külsőleg csak egy egyedi fényezéssel tudták különlegessé tenni. Az előzetesen kommunikált infók szerint három akkumulátorcsomaggal fog készülni, amelynek összkapacitása eléri a 600 kWh-t. Hajtásáról két darab villanymotor gondoskodik, amelyek folyamatos teljesítménye 400 kW, vagyis körülbelül 536 lóerő. Hirtelen jelentkező, nagyobb igénybevételnél pedig akár 600 kW-os, tehát 804 lóerős csúcsteljesítményre is képesek. A villanymotorok lítium-vas-foszfát (LFP) típusú akkumulátorokból nyerik a működéshez szükséges energiát, amelyek nagy energiasűrűséggel és hosszabb szervizintervallumokkal rendelkeznek.
Megawattos töltéssel számolva mindössze fél óra alatt feltölthetők az energiatároló egységek 20 százalékos töltöttségről 80 százalékosra. Egy feltöltéssel legalább 500 kilométert tud megtenni az eActros 600. A tervek szerint az eActros 600 nemcsak nyerges vontatós kivitelben, hanem merev alvázas, teherautós változatban is elérhető lesz. Az újdonság várhatóan ugyanazt a minőséget fogja képviselni a márka szerint, mint a dízelüzemű variánsok, ami azt jelenti, hogy 10 év alatt legalább 1,2 millió kilométeres futásteljesítményre lesznek képesek.
Érdekesség, hogy bár még nem gyártják sorozatban, de a Mercinek már így is sikerült megszerezni egy nagyobb, 100 darabos megrendelést a modellre.