A Mitsubishi nemrég együttműködési megállapodást írt alá a San Francisco-i Ample céggel egy ígéretes megoldás teszteléséről. A két cég ugyanis egy olyan kísérleti projekten dolgozik együtt, amelynek célja, hogy az elektromos járművek akkumulátorai egyszerűen és gyorsan cserélhetők legyenek.
A technológiai megvalósítás az Ample cégtől származik, a Daimler leányvállalataként működő japán cég pedig alapvetően a Fuso közepes teherbírású elektromos változatát teszi bele az együttműködésbe. A közös munka során egy eCanter-t szerelnek fel egy olyan moduláris rendszerrel, amelynél szimplán ki- vagy becsúsztathatók az akkumulátorok egy esetleges cserénél. A cél az, hogy a csere mindössze 5 perc alatt kivitelezhető legyen egy márkaszervizben, vagyis ne tartson sokáig, mert a teherautók állás közben nem igazán termelnek hasznot.
A kísérleti projektben azt is vizsgálni fogják, hogyan teljesítenek a könnyedén cserélhető akkumulátorok. Az ezzel kapcsolatos próbafutásokra várhatóan ezen a télen kerül sor Japánban. Azt egyelőre nem tette közzé a két cég, hogy mikor jelenhet meg ez a megoldás a szériagyártású FUSO eCanter teherautókban.
Az eCanter hajtásáról 110 kw-os, vagy 129 kW-os villanymotor gondoskodik. A jármű háromféle hatótávval érhető el függően attól, hogy mekkora kapacitású energiatároló egységgel látták el. A 41 kWh-os 70 kilométert, a 83 kWh-os 140 kilométert, míg a 124 kWh-os 200 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. A lítiumion-vasfoszfát (LFP) technológiájú akkumulátorok töltését pedig 11 és 22 kW teljesítményű AC-töltővel hat óra alatt, 104 kW-os DC-töltővel pedig 36-75 perc alatt lehet abszolválni.
Természetesen a modell továbbra is kapaható dízelmotoros változatban is. Ebben az esetben 3,0 literes, soros négyhengeres, 130 lóerős erőforrással juthatnak hozzá a megrendelők, amihez hatfokozatú, duplakuplungos váltó csatlakozik.