Elkészült a világ első páncélozott elektromos luxuslimuzinja, a BMW i7 Protection. A német VPAM (Vereinigung der Prüfstellen für Angriffshemmende Materialien und Konstruktionen) tanúsítványa szerint a BMW 7-es széria mindkét kivitele teljesíti a VR9-es védelmi szabványt, ami külön kívánságra feljavítható VR10-re– az ablaküvegek eleve ez utóbbit, a polgári járművekre engedélyezett legmagasabb védelmi szintet kínálják.
A BMW i7 Protection és BMW 7 Protection modellek hivatalos világpremierjére idén szeptemberben kerül sor a Müncheni Autószalonon, az autókat Dingolfingban fogják gyártani, javarészt kézi munkával.
Ami különlegessé teszi a luxus-páncélautókat, hogy a 7-es / i7-es széria fejlesztésekor eleve figyelembe vették a páncélozott verziók sajátos igényeit. Az autók utasvédelmi magja, a BMW Protection Core most először páncélozott acélból készült.
Ez egy olyan önhordó védőkeret, amelyet aztán egyedi ajtókkal, páncélozott fenéklemezzel és tetővel, valamint páncélüveggel tesznek áthatolhatatlanná. A tető és a fenéklemez különösen hatékonyan véd a robbanószerektől, legyenek azok drónokra erősített aknák vagy repeszgránátok.
Az autó alapfelszerelésként kínálja az önzáró üzemanyagtartály, amely sérülés esetén külön beavatkozás nélkül megakadályozza az üzemanyag elszivárgását, a tűzveszély kialakulását. Érdekes módon az i7 nagyfeszültségű akkumulátorának védelmét nem részletezi a BMW; erről alighanem a fenékpáncélzat gondoskodik.
Az eleve biztonsági szerkezettel épített autó előnye, hogy kívülről nem látszik, belülről pedig nem érződik a páncélozás – azaz megjelenésében és helykínálatában nincs jelentős eltérés a civil és a védett autók között. További előny, hogy kisebb mértékű a tömegnövekedés, aminek eredményeként megmarad a modellek vezethetősége, manőverezhetősége – ebben a páncélozott BMW 7-es megerősített futóműve és annak módosított hangolása is szerepet játszik.
A BMW i7 Protection két villanymotorja összesen 400 kW/544 LE rendszerteljesítményt és 745 Nm kombinált forgatónyomatékot biztosít. Az elektromos páncélvonat 9,0 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebességet elektronikusan 159 km/órában maximálták.
A benzines variáns 48V-os mild hibrid rendszerrel kiegészített 4.4 V8-as motorja 530 lóerőt és 750 Nm-t biztosít, az ugyancsak összkerékhajtású modell 6,6 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége 209 km/óra.
A mérnökök meghagyták a szegmensben elsőként alkalmazott hátsókerék-kormányzást; a 20 colos keréktárcsákra egyedi fejlesztésű Michelin Pax abroncsokat szereltek, amelyek speciális felépítésük jóvoltából teljes nyomásvesztés (durrdefekt) esetén is 80 km/óra sebességű haladást tesznek lehetővé.
A BMW i7 Protection és BMW 7 Protection szériák a szokásostól eltérő vezetőtámogató rendszereket kaptak, a jármű környezetét például kamerarendszeren keresztül tarthatja szemmel a pilóta.
Alapfelszerelés az igényes Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszer, a motoros ajtónyitás és az ablakfűtés; feláras a hátsó kartámaszba rejtett borhűtő, de a rendelhető opciók sora rendkívül hosszú – ami a normál 7-eshez kérhető, az innen sem hiányzik.
Annál több az olyan extra, ami csak itt elérhető: van külső-belső interkom rendszer, digitális belső tükör, kérhető frisslevegő-befúvó rendszer, tűzoltó-berendezés, fényhíd és villogók, CB-rádió, zászlórudak és így tovább.