Havonta mintegy 20 tonna szövethulladékot ment meg attól a Honda, hogy a szeméttelepen végezze, és tovább terhelje környezetünket. A japán autógyártó észak-amerikai gyártóüzemeiben, illetve kutatási és fejlesztési létesítményeiben a dolgozók elhasználódott munkaruházatának újrahasznosítására kerestek és találtak ötletes megoldást.

Munkaruházatból készít autóalkatrészt a Honda 1

A viselésre már nem alkalmas ruhadarabokat egy specialista cég először megtisztítja a műanyag- és fémalkatrészekről (gombok, húzózárak, stb.), majd a szövetet aprítással megfelelő méretű rostokra bontják. Ezt követően a szövetszálakat szigetelő elemek gyártásához használják fel, ugyanazt az eljárást alkalmazva, amivel eddig könnyűipari gyártók hulladékanyagait, illetve PET-palackok őrleményeit dolgozták fel.

Munkaruházatból készít autóalkatrészt a Honda 17

Ez utóbbiak is kerül egyébként a Honda járművek hang- és hőszigetelő rétegeibe: a saját forrású textilhulladékkal együtt éves szinten 2800 tonna szövetrostot és 3000 tonna PET-őrleményt dolgoznak fel a cég észak-amerikai gyártású termékeihez. Ez 5,6 millió farmernadrágnak, illetve 6 millió PET-palacknak felel meg.

a videó a hirdetés után indul
 

A Honda járművek egyéb pontjain is találkozunk fenntartható forrásból származó nyersanyagokkal: a fejtámaszok párnázata szójababból, a kerékdob-burkolatok öreg lökhárítókból készülnek, a húsz évvel ezelőtt gyártott Honda Element tetőkárpitjához pedig vulkánikőzet-őrleményt használtak fel.

Munkaruházatból készít autóalkatrészt a Honda 18