Hamarosan érkeznek a Peugeot vadonatúj szabadidőjárművei, ám még mielőtt megtörténne a generációváltás, a kifutó 3008 és 5008 szériákban megjelenik egy új hibrid hajtáslánc.

Az idén februárban beharangozott, Hybrid 136 e-DSC6 elnevezésű egység 48 V-os mild hibrid, amelyben egy kis teljesítményű, 16 kW-os, 51 Nm nyomatékcsúcsú villanymotor, valamint egy bruttó 898, nettó 432 kWh kapacitású akkumulátor egészíti ki a jól ismert 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor átdolgozott változatát.

Újabb villamosított hajtáslánc a Peugeot-tól 1

A belső égésű erőforrás új, változó geometriájú turbófeltöltőt kapott, a szelepvezérlést pedig a takarékos üzemű Miller-ciklusra hangolták. Ebben a szívószelep a sűrítési ütem első 20-30 százalékában nyitva marad, így a kompresszióhoz képest a dugattyú hosszabb úton mozdul el a munkavégzés során, ami javítja a motor hatásfokát. A benzinmotor önmagában 136 lóerős csúcsteljesítményre és 230 Nm forgatónyomatékra képes.

A két rendszer együtt a szabvány szerint mért, hivatalos üzemanyag-fogyasztás 15%-os csökkenését eredményezi, ehhez mérten kedvezőbb CO2-kibocsátás mellett. A villanymotort a hatfokozatú, dupla kuplungos sebességváltóba építik bele, és nem csak a hajtásban működik közre, hanem lassításkor tölti az akkumulátort, valamint helyettesíti az indítómotort.

Újabb villamosított hajtáslánc a Peugeot-tól 19

A lítiumion-akkumulátor apró ugyan, de a jó hatásfok érdekében folyadékhűtést kap; az egység elfér a bal első ülés alatt, ezért egyáltalán nem rabol értékes helyet a beltérből.

Az új hajtáslánchoz módosított műszeregység tartozik, amely az akkumulátor töltöttségi szintjét, az energiaáramlást és a tisztán elektromos üzemmódot is kijelzi.