A 18–25 éves autósok háromnegyedének esze ágában sincs felkeresni egy autókereskedést, ha új vagy használt autót szeretne vásárolni – ez a legmegdöbbentőbb tanulsága annak a felmérésnek, amelyet Nagy-Britanniában végeztetett el az autóipari kutatásokra és digitális megoldásokra szakosodott Marketing Delivery.

Azt ma még nem tudhatjuk, hogy ezek az autósok tíz-tizenöt év múlva is ragaszkodnak-e majd ehhez az álláspontjukhoz, az viszont valószínűsíthető, hogy az utánuk következő fogyasztói generációk hasonlóan állnak majd a vásárlás kérdéséhez. Ezzel szép lassan kikophatnak a piacról azok az ügyfelek, akik a klasszikus módon készítik elő autóvásárlásukat.

Jelenleg egyébként ők vannak többségben, de az arányok meglepőek: minden korosztályt figyelembe véve a vásárlások 58 százalékát előzi meg a szalonlátogatás, azaz tíz emberből több mint négy már ma is elvan a kereskedések nyújtotta személyes tapasztalat nélkül.

A 25–34 évesek 29 százaléka, a 45–54 évesek 15 százaléka, a 65 fölöttieknek pedig csupán 7 százaléka tartja feleslegesnek az autókereskedéseket, és mivel ezek a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező korosztályok, a kereskedőknek egyelőre nincs mitől tartaniuk.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy változtatniuk sem kellene szokásaikon: a kutatás szerint az emberek 64 százaléka fontosnak találja az internetes tájékozódást, ők a kibertérben szűkítik le a lehetőségeiket, és már konkrét elképzelésekkel érkeznek a kereskedésbe.