A ZDX és ZDX Type S crossoverek világpremierjét globális eseményként rendezte meg az Acura, a Honda észak-amerikai prémiumága. Ez nem jelenti azt, hogy forgalmazni is fogják a modellt a világ más piacain, azt azonban igen, hogy a cég fel szeretné hívni a figyelmet elektromos kompetenciájára: ha nem is ebben a formában, de előbb-utóbb alighanem a Honda kínálatában is megjelenik egy nagy teljesítményű villanyautó.

Prémium elektromos sport-SUV a Hondától 1

A ZDX egy villanymotorja a hátsó kerekeket hajtja, a ZDX Type S esetében mindkét tengelyre jut egy villanymotor. Utóbbi konfiguráció az előzetes számítások szerint 500 lóerő körüli rendszerteljesítményt adhat le, bár az egymotoros modell 340 lóereje sem kevés.

Prémium elektromos sport-SUV a Hondától 51

Lesz egy köztes modell is, az alapverzió kétmotoros változata – ennek teljesítménye vélhetően elmarad a Type S-étől, ráadásul nem kapja meg annak finom megoldásait: a magasságában állítható légrugózást, a sportos hangolású, adaptív lengéscsillapítókat, a hatdugattyús nyergekkel és 396 mm-es tárcsákkal szerelt Brembo első fékeket, vagy a 20 helyett 22 colos keréktárcsákat.

Prémium elektromos sport-SUV a Hondától 52

Mindkét modell 102 kWh kapacitású akkut kap, amely akár 190 kW-tal tölthető, és 10 perc alatt 130 kilométerre elegendő energiát vehet fel.  

Az 5021 mm hosszú, 3093 mm-es tengelytávú nagy szabadidőjármű hajtáslánctól függetlenül 1560 kilót vontathat.

Prémium elektromos sport-SUV a Hondától 53

Mivel európai értékesítése gyakorlatilag kizárt, a felszereltséggel nincs is értelme foglalkozni, bár a 11 colos digitális műszeregység, a nagy tudású Bang & Olufsen hifirendszer, vagy a robotpilóta, amely a márkánál elsőként parkolni is képes önállóan, olyan tételek, amelyeknek akár a Honda globális kínálatában is meglehetne a létjogosultságuk.

a videó a hirdetés után indul