A megengedett 110 helyett 253 km/órás sebességgel mértek be egy 20 éves férfit az ausztrál rendőrök az észak-déli autópálya adelaide-i szakaszán még az év elején. Az autón ráadásul rendszámtábla sem volt, a friss jogosítványos tanulóvezető szervezetében pedig kábítószert is találtak – számolt be az esetről a 7News Adelaide.

A januári extrém gyorshajtás ügyében példátlanul szigorú ítéletet hozott a bíróság: a férfit 1 év 5 hónapos börtönbüntetésre ítéltek, és amint kiszabadul a rácsok mögül, határozatlan időre eltiltják a járművezetéstől. Ennek megfelelően nem kapja vissza a lefoglalt autóját sem: olyannyira, hogy az említett Holden Commodore-t most pénteken be is zúzták. A roncsot eladják fémhulladékként, aztán a befolyt összeget egy olyan kárpótlási alapnak juttatják el, mely bűncselekmények áldozatain segít.

Hoon's car crushed by SA Police

A young Adelaide hoon has had his ute crushed after being caught at 253km/h on the North-South Motorway. The 20-year-old L-plater is now behind bars. More in 7NEWS Adelaide at 6pm | https://7news.link/44gM8pp #saparli #7NEWS

Közzétette: 7NEWS Adelaide – 2023. augusztus 17., csütörtök

„Erre számíthatnak azok, akik extrém sebességgel közlekednek az utakon” – figyelmeztetett Darren Fielke főfelügyelő. „Ez figyelmeztetés minden autósnak arra, hogy felelősségteljesen viselkedjenek az utakon.”

Bár az úgynevezett ute-járművek külsőre leginkább pick-upre hasonlítanak, és kifejezetten kishaszonjármű-szerű autók – amik Ausztráliában és Új-Zélandon számítanak elterjedtnek –, a napokban bezúzott Holden Commodore izomautónak sem volt utolsó. Az alig néhány éve megszűnt Holden 2000-től gyártott típusa elég nagy példányszámban talált gazdára, amit még 6,0 literes V8-as motorral is szereltek, a legerősebb példányok teljesítménye pedig a 360 lóerőt is meghaladta.

253-mal repesztett, bezúzták a tanuló autóját 1

Így nézett ki az utolsó éveiben a Commodore ute-alapverziója, ami 2017-ig erősítette a tengerentúli márka palettáját. (Fotó: Holden)

Az elmúlt években észrevehetően magasabb fokozatba kapcsoltak a világban a gyorshajtók megfékezésének és a közlekedésbiztonság javításának kérdésében. Magyarországon szeptembertől jelentősen drágább „mulatság” lesz a sebességtúllépés, míg az említett ausztrál kontinensen külön jogosítványt vezetnek majd be az erősebb autókhoz. Ugyanakkor arra is van példa, ahol a friss jogosítvánnyal rendelkezők esetében korlátozzák majd, mekkora teljesítményű autót vezethetnek az első éveikben – mint azt Olaszország példája is mutatja: