A megengedett 110 helyett 253 km/órás sebességgel mértek be egy 20 éves férfit az ausztrál rendőrök az észak-déli autópálya adelaide-i szakaszán még az év elején. Az autón ráadásul rendszámtábla sem volt, a friss jogosítványos tanulóvezető szervezetében pedig kábítószert is találtak – számolt be az esetről a 7News Adelaide.
A januári extrém gyorshajtás ügyében példátlanul szigorú ítéletet hozott a bíróság: a férfit 1 év 5 hónapos börtönbüntetésre ítéltek, és amint kiszabadul a rácsok mögül, határozatlan időre eltiltják a járművezetéstől. Ennek megfelelően nem kapja vissza a lefoglalt autóját sem: olyannyira, hogy az említett Holden Commodore-t most pénteken be is zúzták. A roncsot eladják fémhulladékként, aztán a befolyt összeget egy olyan kárpótlási alapnak juttatják el, mely bűncselekmények áldozatain segít.
Hoon's car crushed by SA PoliceA young Adelaide hoon has had his ute crushed after being caught at 253km/h on the North-South Motorway. The 20-year-old L-plater is now behind bars. More in 7NEWS Adelaide at 6pm | https://7news.link/44gM8pp #saparli #7NEWS
Közzétette: 7NEWS Adelaide – 2023. augusztus 17., csütörtök
„Erre számíthatnak azok, akik extrém sebességgel közlekednek az utakon” – figyelmeztetett Darren Fielke főfelügyelő. „Ez figyelmeztetés minden autósnak arra, hogy felelősségteljesen viselkedjenek az utakon.”
Bár az úgynevezett ute-járművek külsőre leginkább pick-upre hasonlítanak, és kifejezetten kishaszonjármű-szerű autók – amik Ausztráliában és Új-Zélandon számítanak elterjedtnek –, a napokban bezúzott Holden Commodore izomautónak sem volt utolsó. Az alig néhány éve megszűnt Holden 2000-től gyártott típusa elég nagy példányszámban talált gazdára, amit még 6,0 literes V8-as motorral is szereltek, a legerősebb példányok teljesítménye pedig a 360 lóerőt is meghaladta.
Az elmúlt években észrevehetően magasabb fokozatba kapcsoltak a világban a gyorshajtók megfékezésének és a közlekedésbiztonság javításának kérdésében. Magyarországon szeptembertől jelentősen drágább „mulatság” lesz a sebességtúllépés, míg az említett ausztrál kontinensen külön jogosítványt vezetnek majd be az erősebb autókhoz. Ugyanakkor arra is van példa, ahol a friss jogosítvánnyal rendelkezők esetében korlátozzák majd, mekkora teljesítményű autót vezethetnek az első éveikben – mint azt Olaszország példája is mutatja: