Ez a brutális Porsche 911 a sofőrt is megeszi reggelire
Kívülről csak egy nagyon jó állapotú, klasszikus 911-est látunk, de a fényezés alatt a legmodernebb technika lapul, egy tűzköpő, zajos iparművészeti csoda.
Az elmúlt másfél évtizedben minden évben új csúcsra ér a modern átépítésen átesett, veterán Porsche 911-esek kategóriája. Mindig akad még profibb, még gyorsabb, még egzotikusbb anyagokból épített, drágább, tökösebb kézzel összeszerelt 911-es.
A Tuthill Porsche 911K megjelenésével azonban most egy időre talán győztest hirdethetünk, ennél komolyabbat nehéz lesz gurítani. Mitől csúcs ez a gép? Mivel mutat többet, mint egy Singer Porsche, licitál rá a hazai gyártású Kamm 912C-re?
Már a tömegével igen erős üzenetet küld a konkurenciának, hiszen csupán 846 kilogrammot nyom. Ez pedig nem a száraz tömeg, hanem a valódi, menetkész tömege, amit egy 3,1 literes, hengerenként négyszelepes, teljes mértékben léghűtéses motor mozgat 350 lóerővel.
Ez elég jó tömeg-lóerő arány, de az élményt a 11 000-es maximális fordulatszám határozza meg igazán, ez a gép kéri a tiprást, és mivel a hangszigetelést is elspórolták, a mechanikai zaj szűretlenül jut el a sofőrhöz.
A magnéziumházban ülő hatsebességes váltó a 915K-ból érkezett, a féknyergek pedig saját fejlesztésűek. Amit pedig lehet, azt karbonszálas műanyagból vagy titánból készítették el, gyakorlatilag az acél padlólemezen túl minden karosszériaelem karbonból készült, még a Fuch-stílusú kerekek is ebből az anyagból vannak.
Tuthill műhelyében 33 darab épül majd ebből a különlegességből, egyelőre ismeretlen árért, de a felhasznált karbont, a beleölt munkaórákat és a csúcstechnikát elnézve nem ez lesz a legolcsóbb átépített Porsche 911 a piacon.