Májusban fedezte fel az első repedéseket a Tesla Model Y-ján Nizar Kamel, aki felfedezéséről a közösségi médiában is beszámolt. Elmondta, akkor bukkant rá a repedésekre, amikor más Model Y-tulajdonosok panaszai nyomán azt ellenőrizte, annak kupakját valóban megfelelően rögzítették-e a fékfolyadéktartályhoz (ez utóbbi jelen esetben egyébként nem volt probléma).
A repedések a Tesla elülső öntvényén, pontosabban a felfüggesztés segédkerete körül jelentek meg, ami az adott típus egyetlen alumíniumból készült eleme. Ez nem vet jó fényt a Tesla új gyártási folyamatára, melynek keretében az ominózus részt nem több elemet összehegesztve állítja elő, hanem egy alkatrészként, öntvényben. Ennek az előnye az, hogy így kevésbé komplikált, de még olcsóbb is a gyártás.
Hey @Tesla my 2023 Model Y has cracks though the metal on its front cast, is this normal? @elonmusk any thought on this build quality? #Tesla #modely #teslahelp pic.twitter.com/arfr2QRmkr
— Nizar Kamel (@Nizzysaurus) August 24, 2023
Korábban a németországi Berlinben merült fel hasonló probléma, ami egyébként az egész segédkeretet megrongálhatja. Kamel az Autoevolutionnek nyilatkozott a texasi gyártású Model Y-kat egyelőre nem nagy számban érintő jelenségről, de bevallása szerint még néhány hónapnyi keresés után sem számított ilyen alapvető hibára.
A Teslához azonban hiába fordult, a májusban benyújtott szervizigény ellenére azóta sem javították meg a Model Y-t. Egy szerviztechnikus júliusban megvizsgálta az autót, de a tulajdonos úgy érzi, nem veszik elég komolyan a problémáját. „A szervizközpont vezetője többször elmondta, hogy »az autó biztonságosan vezethető«, és a mérnökök is arról biztosítottak, hogy »biztonságos«” – ecsetelte Kamel. Ezt ráadásul nem is adták írásba neki, legalábbis semmilyen hivatalos dokumentumot nem kapott a Teslától, ami megerősítené, hogy valóban biztonságos volán mögé ülnie.
A közösségi médiában közzétett fényképek alapján nem is kis repedésekről van szó. Az eset kapcsán a Carscoops megkereste a Teslát, de válasz azóta sem érkezett.