Az FIA megelégelte, hogy a csapatok különböző trükkökkel kijátsszák a szárnyak hajlékonyságára vonatkozó tilalmat, az Olasz Nagydíj utántól szigorúbb ellenőrzéseket vezetnek be. Az erről szóló technikai direktívát (TD018) még a Holland Nagydíj előtt adták ki, a Motorsport.com is kapott róla egy másolatot.
Az FIA szerint a csapatok megtalálták a módját, hogy hajlékony szárnyakat készítsenek úgy, hogy a szokásos terheléses teszteket kicselezzék. A szövetség azt gyanítja, hogy olyan kifinomult rendszereket fejlesztettek ki a mérnökök, amelyek bizonyos körülmények között megengedik a szárnyak mozgását és hajlását, miközben a terheléses teszteken az elvárt merevséget produkálják.
A direktívában az FIA felhívta a csapatok figyelmét arra, hogy minden ilyen rendszer szabálytalannak minősül a Szingapúri Nagydíjtól kezdve, az ellenőrök valószínűleg a szokásosnál is alaposabbak lesznek a gépátvétel során.
Korábbi hírek szerint már az Azerbajdzsáni Nagydíj környékén azt tanácsolták egyes csapatoknak, köztük főleg az Aston Martinnak, hogy változtassanak az első szárnyuk kialakításán. Meg nem erősített értesülések szerint a változtatásnak is köze lehetett ahhoz, hogy a csapat teljesítménye átmenetileg jelentősen visszaesett.