Különleges esemény a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérője immár több éve, de sajnos inkább a kínos, nevetséges okok miatt emlékezhetünk rájuk. Az elmúlt években rendszeressé vált az, hogy a Q3-ban az utolsó gyorskörre készülve visszalassít mindenki, csak azért, hogy szélárnyékba kerülhessen. Ennek már többször is az lett a vége, hogy valaki vagy valakik egyszerűen kicsúsztak az időből, utolsó mért körüket pedig nem tudták elkezdeni. A jelenség már idén is megismétlődött a Forma-2 időmérőjén.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Formula 2 (@formula2) által megosztott bejegyzés

A szélárnyékos próbálkozások már a Forma-1-es második szabadedzésen is megjelentek, többször lehetett találkozni szinte gyalogtempóban poroszkáló autókkal emiatt. A jelenség többek szerint veszélyes, és vannak, akik rögtön büntetésekkel vennék ezeknek az elejét.

„Keménynek kell lennünk” – fogalmazott Lando Norris. „Ha bárki valami veszélyeset csinál, egyből meg kellene büntetni. Nagyon veszélyes lehet a sebességkülönbség, ez ennyire egyszerű. Büntetést kell adni, és ebben nagyon szigorúnak kellene lenni.”

A McLaren pilótájánál valamivel finomabban fogalmazott Nico Hülkenberg, de a Haas németje szerint is baj van a jelenlegi rendszerrel. „Időnként veszélyes volt a helyzet. Biztos vagyok benne, hogy a pilóták megbeszélésén lesz erről szó és találunk erre megoldást. Valamin változtatni kellene, de nem tudom, min.”

Te hogy oldanád meg a helyzetet?
Sehogy, oldják meg a pilóták. Van 18/15/12 percük eldönteni a helyezéseket, így jártak, ha nem sikerül nekik
38% (75)
Büntetéseket osztanék a lassan haladóknak
21% (41)
Visszahoznám az egykörös, egyenkénti indítású időmérőket, akkor biztosan nem lennének feltartások
41% (79)