Különleges esemény a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérője immár több éve, de sajnos inkább a kínos, nevetséges okok miatt emlékezhetünk rájuk. Az elmúlt években rendszeressé vált az, hogy a Q3-ban az utolsó gyorskörre készülve visszalassít mindenki, csak azért, hogy szélárnyékba kerülhessen. Ennek már többször is az lett a vége, hogy valaki vagy valakik egyszerűen kicsúsztak az időből, utolsó mért körüket pedig nem tudták elkezdeni. A jelenség már idén is megismétlődött a Forma-2 időmérőjén.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A szélárnyékos próbálkozások már a Forma-1-es második szabadedzésen is megjelentek, többször lehetett találkozni szinte gyalogtempóban poroszkáló autókkal emiatt. A jelenség többek szerint veszélyes, és vannak, akik rögtön büntetésekkel vennék ezeknek az elejét.
„Keménynek kell lennünk” – fogalmazott Lando Norris. „Ha bárki valami veszélyeset csinál, egyből meg kellene büntetni. Nagyon veszélyes lehet a sebességkülönbség, ez ennyire egyszerű. Büntetést kell adni, és ebben nagyon szigorúnak kellene lenni.”
A McLaren pilótájánál valamivel finomabban fogalmazott Nico Hülkenberg, de a Haas németje szerint is baj van a jelenlegi rendszerrel. „Időnként veszélyes volt a helyzet. Biztos vagyok benne, hogy a pilóták megbeszélésén lesz erről szó és találunk erre megoldást. Valamin változtatni kellene, de nem tudom, min.”