Miután a pole-ból induló ferraris Carlos Sainzon a 16. körre átverekedte magát, Max Verstappent alig láttuk, a holland „komótosan” haladt az újabb, zsinórban 10. futamgyőzelme felé.
A holland végül „csak” bő 6 másodperccel zárt a 2. helyre később és messzebbről felkapaszkodó Sergio Perez előtt – okkal.
„Max, növelnéd a lemaradást [a lekörözésre váró Pierre] Gasly mögött? Maradj le jobban, sürgős!” – hangzott a versenymérnök, Gianpiero Lambiase üzenete a csapatrádión a futam hajrájában, melyet kicsit később még azzal is megfejelt, hogy akár még jobban is lemaradhatna a holland.
„Melegedési problémákat kellett kezelnie, mi pedig semmit sem szerettünk volna kockáztatni. Baromi meleg volt ma, a hőmérsékletek még kezelhetők voltak, de jó néhány autó volt előtte, nem akartuk, hogy turbulenciában autózzon, ezért kértük, hogy vegyen vissza az utolsó körökön” – magyarázta a leintés után a csapatfőnök, Christian Horner.
Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko még pozitívumot is talált a problémákban:
„A hőmérsékletekről volt szó, nem akartuk, hogy tovább emelkedjenek, bizonyos határon kellett őket tartani. Maxnak ekkor 12 másodperc előnye volt, szóval nem volt ok arra, hogy erőltesse, kockáztasson. Másrészt pedig még jó is volt, mert így fel sem merülhetett benne, hogy rámenjen a leggyorsabb körre!” – magyarázta az osztrák, utalva arra, hogy a bokszban nagyon nem szeretik, amikor a győzelem felé haladva Verstappen egyetlen pontocska reményében a legvégén kezd repeszteni.
Verstappen természetesen gond nélkül beért, zsinórban 10. futamgyőzelmével új Forma-1-es rekordot beállítva, míg a leggyorsabb körért járó pontot a mclarenes Oscar Piastri vitte el.