Rengeteg olyan autó akad, amelyben szabályozható a teljesítmény, van sport mód, versenypályára szánt beállítás. Ezeket általában a műszerfalról érjük el, gombnyomásra, vagy menüben aktiválva fejtik ki jótékony hatásukat.
Viszont egyes gyártók sokkal teátrálisabban adják a tulajdonos kezébe a pluszerőt. Pár sportkocsinál csak egy speciális kulccsal történő indítás hozza meg a rejtett funkciókat.
Erre a legjobb példa a Bugatti Chiron. A W16-os motorral szerelt, 1500 lóerős csúcsmodellhez ugyanis két kulcs jár. Van egy hétköznapi indítókulcs, és mellé kap a tulajdonos egy szép, fémből készített, Chiron feliratú külön kulcsot is, amit a vezetőülés mellett kialakított nyílásba kell behelyezni. Ez a Top Speed Key, amivel aktiválható az autó valódi végsebessége. Enélkül csupán 380 km/óra a maximum, amit elérhet a Chiron, de a kulcs elfordításával elérhető a Top Speed Mode, amivel már mehet a 420 km/óráig tartó száguldás.
A kulcs léte egyfajta biztonsági intézkedés, egyrészt tudatosítja a sofőrben is, hogy mi következik, másrészt ilyenkor lefut egy gyors diagnosztikai vizsgálat. Csak ezt követően engedi a rendszer a teljes végsebesség elérését, feltéve, ha minden rendben van.
Hasonló kettős rendszerrel dolgozik a Dodge is. A Dodge Challenger SRT Hellcathez például ők is két kulcsot adnak, egy feketét és egy vöröset. Előbbivel „csupán” 500 lóerőre képes a V8-as, aki a teljes, pusztító ménessel akar szórakozni, annak a vörös kulcsot kell indításkor használnia. Így már 707 lóerőt és 881 Nm-t tud a kompresszoros HEMI V8-as. Ugyanilyen megoldást találunk a Charger SRT Hellcat esetében.
A Charger fekete kulcsa alaposan lebutítja a kocsit. A fordulatszámot 4000/percben maximálja, a váltót második fokozatból indítja, törli a manuális üzemmódot, kiiktatja a kormányon elhelyezett váltófüleket és a rajtautomatikát, kikapcsolhatatlanná teszi az ESP-t, és minden menetdinamikai változót alaphelyzetbe állít.
A pirossal élesedik a 6,2 literes V8-as és futható meg 11 másodperc alatt a negyedmérföldes táv. A Dodge végül az összes SRT modellnél megtartotta ezt a kétkulcsos megoldást, mert mégis ez a felelősségteljes döntés, nem mindenkinek való a 700-800 lóerős V8-as.
Az Egyesült Államokban a nagy ellenlábas, a Ford is bevetette már a kétkulcsos rendszert, méghozzá az egyik legvadabb típusnál, a Ford Mustang Boss 302-esnél. A 444 lóerős autóhoz járt egy TracKey elnevezésű külön kulcs, amivel teljesen megváltozott az autó viselkedése.
Kétszáz helyen változtatja meg a motorvezérlés paramétereit, az üzemanyag-befecskendező rendszertől kezdve a szelepvezérlésen át egészen a rajtprogramig. Sokkal élesebb, agresszívabb lesz az autó így, több nyomaték jelentkezik alacsonyabb fordulaton, és persze a magasabb oktánszámú üzemanyagot is nyeli így a Mustang gazdagon. Ezért ha vége a pályanapnak, elég a szürke kulccsal indítani, és máris visszaáll az utcai program.