Közvetlen mobil adatkommunikáció járművek és más objektumok között – szabatosan így fejthető ki a C-V2X technológia lényege. Az egymással beszélgető autók, illetve a közeledő járművekkel információkat cserélő épületek, lámpák vagy egyéb infrastrukturális elemek koncepciója régóta foglalkoztatja az autógyártókat, hiszen minél korábban és pontosabban szerzünk tudomást egy vészhelyzetről, forgalmi lassulásról vagy bármilyen egyéb, nem szokványos helyzetről, annál jobbak az esélyeink, hogy elkerüljük a balesetet.
Ez a V2X kommunikáció általában mobil internetes kapcsolaton keresztül valósul meg, megoldható azonban a végpontok közötti, közvetlen kapcsolat is – ez a fent említett C-V2X rendszer. Ilyenkor közepes távolságokon – jelen esetben maximum 360 méteren – belül érve kapunk késlekedés nélküli értesítést egy adott szituációról, ami kényelmesen elegendő kell, hogy legyen ahhoz, hogy lelassítsunk és figyelmesen haladjunk el az esemény mellett. A rendszer másodpercenként tízszer küldi ki az adott jármű adatait, sebességét és haladási irányát, amit a hatósugáron belüli összes, kompatibilis jármű észlel, azonban csak a számára releváns információkat osztja meg a vezetővel.
Az Audi ilyen, most megfelelő adatkommunikációs berendezéssel felszerelt iskolabuszokkal kísérletezik. A feladat kellően nagy kihívást jelent, hiszen az iskolabuszok (legalábbis Észak-Amerikában) rendszerint nem kiépített buszmegállókban állnak meg, hanem otthonuknál rakják le a gyerekeket, így gyakorlatilag bárhol előfordulhat, hogy az autós az út szélén parkoló busszal találkozik, körülötte potenciálisan figyelmetlenül közlekedő gyerekekkel.
Pont az ilyen kiszámíthatatlan veszélyhelyzetek elkerülésére alkalmas a figyelmeztető rendszer, amely kétirányú: nem csak a személyautósokat inti óvatosságra, hanem a buszsofőröket is. Ráadásul a rendszer képes érzékelni, ha túl gyorsan közeledik egy autó, ami fokozott veszélyhelyzetet jelent a gyerekekre nézve – a sofőr ilyenkor például zárva tarthatja az ajtókat, amíg elmúlik a veszély.