Miután a közelmúltban európai körúton vizsgálták a BMW iX5 Hydrogen üzemanyagcellás technológiáit, a Toyota üzemanyagcellás rendszerével felszerelt nagy szabadidőjárművek most a Közel-Keleten jártak, hogy +45 °C-ot meghaladó környezeti hőmérséklet mellett vizsgáztassák a nagynyomású rendszert.
A dubaji teszt az extrém meleg mellett a szálló finompor miatt is fontos volt: a levegőben lebegő apró homokszemcsék ugyanis elővigyázatosság nélkül mindent eltömítenek, ez pedig megbocsáthatatlan volna a várhatóan igen drága és – a töltőinfrastruktúra hézagossága miatt – korlátozott használati értékű járműnél.
A BMW iX5 Hydrogen üzemanyagcellás áramfejlesztő rendszere 125 kW teljesítményre képes, a hajtáslánc rendszerteljesítménye 295 kW; a fedélzeten tárolt, mintegy 6 kilogrammnyi hidrogén több mint 500 kilométerre elegendő.