Tavaly bemutatott, akkumulátoros elektromos architektúráját most egy hidrogén-üzemanyagcellás rendszerrel egészítette ki, és ezáltal egy különleges hibrid hajtásláncot alkotott a brit WAE Technologies vállalat.
Előbb lássuk a kiindulási alapot: a 2022 szeptemberében leleplezett EVR platform 85 kWh-os akkumulátorával 450 kilométert tudott megtenni. Mivel motorteljesítménye elérte az 1650 kW-ot, azaz a 2240 lóerőt, tekintélyes 1,8 tonnás tömege ellenére álló helyzetből 2,0 mp alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége pedig elérte a 400 km/órát.
Erre a rendszerre szerelte most rá az FCEV csomagot a cég. Az akkumulátor legnagyobb kimenő teljesítménye 430 kW, amit 120 kW-tal told meg az üzemanyagcella.
A tömeg 1,9 tonnára nőtt, a 0–100 km/óra gyorsulás elméleti értéke 2,5 másodpercre emelkedett, a hatótávolság pedig eléri a 600 kilométert.
Jelenleg persze mindez csak papíron létezik, egyik platformra sem épül konkrét autó. A két architektúra közötti különbségek jól láthatók az alábbi csúszkás ábrán.
A WAE úgy fejlesztette ki az akkumulátoros elektromos, illetve az akkumulátoros üzemanyagcellás elektromos sportautó-platformot, hogy az zárt (kupé) és részben nyitott (targa) tetőszerkezettel egyaránt változtatások nélkül gyártható legyen.