Levegőbe emelni 400 tonnát nem kis feladat, de a Boeing 747 hajtóművei felnőttek a feladathoz. A típushoz több verzió is elérhető, a legerősebb, legfrissebb darabokat a General Electric GEnx-1B generációja képviseli. Ezek egyenként 334 kN tolóerőre képesek, mögöttük pedig pokoli szélvihar tombol.
A repülésbiztonsági szakértők szerint 40 százalékos teljesítmény mellett egy nagy sugárhajtású repülőgép akár 100 csomós (190 km/óra) széllökéseket is produkálhat, akár 60 méteres távolságra.
Pont ezért a reptereken komoly biztonsági intézkedésekkel tartják kordában ezt az erőt, egyes repülőterek sugárfúvás-levezetőket telepítettek olyan területekre, ahol felszálláskor utak vagy emberek lehetnek a sugárfúvás útvonalában.
Ez a szűk hely miatt nem mindenhol oldható meg, a leghíresebb ilyen hely a görög Szkíathosz reptere. A repülőtér kifutópályája alig több mint egy mérföld hosszú, ennek ellenére akár egy Boeing 757-200 is képes leszállni rá.
A kifutó végén gyakorlatilag mindenki saját felelősségre tartózkodhat, a rajongók imádják, mert ilyen közel máshol nem kerülhetnek ekkora gépekhez, a veszély viszont valós. Ezen a felvételen egy autó csomagtartóját hagyták nyitva, amibe akár egy vitorlába, belekapott a légtömeg, azonnal hátratörve azt.
Ha pedig valaki még közelebb merészkedne, akkor egy rövid, de annál brutálisabb repülés várna rá, mint ahogy ezzel az amerikai iskolabusszal is történt.
Egy német stáb a már említett Boeing 747-es erejét tesztelte egy Forddal, ellenőrzött körülmények között. Az eredmény borítékolható volt, az egy tonna körüli tömegű autót úgy kapta fel a hajtóművek szele, mintha papírból készült volna.