A végéhez közeledik az új generációs Porsche Panamera fejlesztési programja. Ennek keretében Észak-Amerikában nagy tengerszint feletti magasságokon, oxigénszegény környezetben és extrém forróságokban tesztelték a hajtáslánc, a hűtési rendszer és a klímaberendezés teljesítményét, majd Skandináviában a rendszerek hidegtűrését ellenőrizték.
Dél-Afrikában rossz utakon vizsgáztatták, Ázsiában pedig a magas páratartalommal és a sűrű nagyvárosi forgalommal kellett megbirkóznia az autónak, most Katalóniában járnak a prototípusok, hogy Barcelona macskaköves utcáin bizonyítson az opciós légrugózás és az adaptív lengéscsillapítók.
Nem csak ezek a rendszerek lesznek vadonatújak a november végén debütáló, harmadik generációs autón: a gyár az eddigi három hibrid modell mellé egy negyedik plug-in hibrid hajtásláncot is felvesz a palettára. Az összes hibridnél növelik az elektromos komponens teljesítményét, illetve szerepét – a tesztek során az új modell akár 70 százalékkal többet ment el tisztán elektromos üzemben, mint az elődmodellek.
Az új villanymotor a szintén új, dupla kuplungos váltó házában kap helyet; a rendszer könnyebb, mint eddig, a plug-in hibrid akkumulátor kapacitása 25,9 kWh-ra nőtt, a fedélzeti töltő 11 kW teljesítményre képes.