2020-tól AlphaTauri néven fut a Red Bull kisebbik Forma-1-es csapata, miután a cégvezetés úgy döntött, hasznosabb neve is lehetne az alakulatnak annál, mint a vörös bika olaszul. Kapóra jött a friss divatmárka, reklámozhatnák azt is – gondolták.

A várt hatást azonban nem érték el, így mindössze három év után el is köszönünk ettől a névtől. Ez már hivatalos, az azonban még nem derült ki, hogy 2024-től hogy hívják majd a faenzai alakulatot. Az biztos, hogy nem Toro Rossónak, korábban ezt már megerősítették: a jelek szerint marad a divatmárkás vonal.

Korábban mi is beszámoltunk róla, miszerint jövőre a Hugo Boss márka lehet a csapat névadója. Ez azóta lekerült az asztalról, legalábbis az elismert svájci F1-es szakíró Roger Benoit beszámolója erről tanúskodik. Információi szerint egy náluk sokkal nagyobb cég neve húzódik meg a háttérben,

ez pedig az Adidas.Arról nincs szó, hogy pontosan milyen formában jelenhet meg a csapatnévben a német sportszergyártó, azt azonban Peter Bayer, az AlphaTauri vezérigazgatója már elárulta, valóban nagyobb léptékű változásokra lehet számítani, mint a Hugo Boss érkezése.

„Ők is benne vannak az új projektben” – utalt a Hugo Bossra, az Aston Martin jelenlegi partnerére Bayer. „De az új név ennél sokkal nagyobb” – tette hozzá.

Nem kizárt egyébként, hogy a Hugo Boss egyszerre két csapatot is támogat majd. Nem példa nélküli az ilyesmi a Forma-1-ben (lásd Marlboro vagy Santander), a divatmárka ráadásul épp a Magyar Nagydíj előtt jelentette be, hogy Fernando Alonso lesz a márkanagykövetük.