A rajtnál ugyan George Russell elé ugrott és a táv harmadáig a futamgyőztes Carlos Sainz hátvédjeként jeleskedett, a folytatásban nem sok vizet zavart a győzelem szempontjából Charles Leclerc a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon. Végül negyedikként intették le a Ferrari pilótáját, ráadásul a befutónál majdnem elcsípte őt Max Verstappen is, annyira elfogytak az autóján a gumik.

„Számítottam rá, hogy nehéz lesz számomra ez a verseny. Az első etap arról szólt, hogy próbáljak hátvédet játszani Carlos mögött. Utána jött a biztonsági autó, ezért egyszerre kellett kijönnünk a bokszba, ahol a forgalom miatt három pozíciót veszítettem” – kezdte a mondandóját Leclerc. 

„Ez egy kicsit visszavetett minket, az újraindításnál pedig a gumikkal küszködtem. Akkor vált igazán nyilvánvalóvá, hogy ez egy nehéz verseny lesz. Szerintem a csapat jól menedzselte a futamot, különösen annak az első szakaszában, a többi már rajtam múlt, mégpedig tegnap” – utalt az időmérőn elszenvedett vereségére a monacói.

F1: Leclerc nem bánja, hogy beáldozta a Ferrari 2

Charles Leclerc (Fotó: Edmund So/Eurasia Sport Images/Getty Images)

Az első, Logan Sargeant koccanása miatt elrendelt biztonsági autós szakaszt egy másik, virtuális biztonsági fázis is követte, amit Esteban Ocon technikai problémája idézett elő. Ezt az élmezőnyből csak a Mercedes használta ki arra, hogy megejtsen egy extra kiállást annak érdekében, hogy a hajrában frissebb gumikon támadhassanak. A folytatásban George Russell és Lewis Hamilton rohamléptekben zárkóztak fel, és elsők között épp Leclerc-t vadászták le, ám a futamgyőzelem már kicsúszott a kezük közül, sőt, utolsó körös hibája után Russell a kockás zászlót sem látta meg.

Leclerc-t ennek kapcsán arról kérdezték, hogy a féltáv utáni megszakításnál bevállalt volna-e még egy kerékcserét. „Igen, de nem gondolom, hogy sokat változtatott volna, mert Lewis és George szintén kijöttek, így valószínűleg mögöttük végeztem volna” – magyarázta, hogy végül miért döntött jól a Ferrari.

Érdekesség, hogy közben tagadta annak a tényét, hogy beáldozták volna. „Nem érzem így. Ez teljesen normális volt, a futam előtt meg is beszéltük” – szabadkozott az ötszörös futamgyőztes. „Az első etapban pedig más volt a helyzet, mert akkor még gyorsabbak voltunk a Mercedesnél. Ezért kértem, hogy változtassunk a stratégián, de végül jól döntöttünk, mert Carlos nyert.”