Elektromos pick-upból már jó pár létezik (elsősorban az észak-amerikai piacon), full hibridekről is tudunk, a plug-in hibrid technológiát azonban eddig kerülték a gyártók – lám, a Jeep könnyedén átültethette volna a Wrangler 4xe hajtásláncát a Gladiatorba, mégsem tette.
Most azonban ez is megváltozik: a Ford ugyanis már 2024 végén gyártásba veszi a Ranger PHEV-t. A 2025 elejétől piacra kerülő modellel az autógyártó tovább bővíti villamosított haszonjármű-kínálatát.
A Ford 2,3 literes, négyhengeres benzinmotorra épülő, konnektoros hibrid hajtásláncáról ma még csak annyit lehet tudni, hogy 45 kilométer körüli tisztán elektromos hatótávolságra lesz képes, és ugyanúgy 3,5 tonnát fog tudni vontatni, mint bármely másik Ranger.
A plug-in hibrid opció nyilván sokat számít a károsanyag-kibocsátás mérséklése, a behajtási korlátozással védett városrészek megközelítése, az esetleges támogatások és kedvezmények igénybevétele szempontjából. A Ford azonban úgy tűnik, egy sokkal inkább kézzelfogható előnyét igyekszik meglovagolni a technológiának: a nagyfeszültségű elektromos hálózatot, amely tökéletesen alkalmas külső fogyasztók táplálására.
A Pro Power Onboard csomag az ehhez szükséges átalakítót, továbbá a plató oldalfalán kialakított elektromos csatlakozópanelt tartalmaz. Hogy ez pontosan milyen teljesítményt tud leadni, és meddig, ma még nem tudni – a Ford F-150 hasonló rendszere kiviteltől függően 2,0–7,2 kW-ot tud; az utóbbi akár nagy áramfelvételű ipari szerszámok működtetésére is alkalmas.