Szeptember elején, a Moszkvában megrendezett Comtrans szakkiállításon mutatta be a Kamaz a legújabb saját fejlesztésű midi buszát. A tatárföldi gyártó oldalán olvasható cikk szerint az újdonság nem egy hosszabb városi busz „rövidített változata”, hanem teljesen saját platformot kapott. Fejlesztése éveket vett igénybe és a munkálatok során számos kutatást is felhasználtak, hogy olyan jármű szülessen, amely megfelel a legújabb utas elvárásoknak. Ez persze feltételezhetően csak a PR-szöveg, de tény, ami tény, hogy senki nem látta, hogy a kanyarban van egy teljesen saját fejlesztésű Kamaz-busz.
A hazánkban is ismert márka vezető szerepet tölt be odahaza az elektromos és a városi buszok terén. Az újdonsággal kapcsolatban így az az elvárás, hogy egy teljesen új szegmensben röpítse az élre a Kamazt. A 4290-es típusszámot viselő midibusz mindössze 9 méter hosszú és alig 13 tonnát nyom. A teljesen alacsonypadlós, kétajtós autóbusz összesen 70 fő befogadására alkalmas. Ebből 25 utas kárpitozott üléseken tud helyet foglalni. Feltűnő, hogy a formaterve nem hajaz egyik már meglévő Kamaz buszéra sem, igaz, a sötét lámpafészkek kicsit megidézik a 6282-est.
Az újdonság tervezői egyértelműen az asszimmetriát tűzték zászlajukra. Már a szélvédő alja sem egyenes, a nem ajtós oldal pedig úgy néz ki, mintha lenne egy optikailag megvastagított B-, illetve C-oszlopa a busznak. (Ez csak a matricázás miatt van így.)Az övvonal sem egyenes azon az oldalon, de emiatt jól azonosítható. Bár a belsejéről még nem tettek közzé képeket, a Kamaz szerint teljes mértékben megfelel a 21. századi elvárásoknak. Az utastér megvilágítására LED-lámpák szolgálnak, a vezető műszerfala pedig részben digitális. A kormánykerék magassága tetszőlegesen állítható, minden szükséges kapcsoló kéztávolságon belül található.
A Kamaz sok saját fejlesztésű és gyártású egységet használ benne. Ezek közé tartozik a nyolc tonnás teherbírással rendelkező mellső tengely. Ennél is lényegesebb , hogy saját fejlesztésű és gyártású, 206 lóerős, négyhengeres motorjával szerelték fel, amelyhez hatsebességes automataváltó csatlakozik. A cég azt tervezi ugyanakkor, hogy hamarosan gázmotoros változatot is piacra dob, az elektromos hajtású variáns viszont egyelőre nem szerepel a terítéken.
A busz gyártása az utolsó negyedévben indul, a CNG-motoros variáns szériagyártása pedig jövő év első felében startolhat el.