A kulcsszó a minőség és a felelősség. Ehhez sokszor nem is az ízlésünkön kell változtatni, hanem csupán a szemléletünkön. Be kell építeni a gondolkodásunkba, tréningezni kell rá magunkat, hogy minden döntésünknek, minden választásunknak van környezeti hatása. És ha elkezdünk így gondolkodni, ez a felelős szemlélet gyorsan átterjed a mindennapok egyéb területeire is.

Természetes, ha ez nem megy egyik napról a másikra, éppen ezért fontos, hogy soha ne támasszunk magunkkal szemben irreális elvárásokat vagy célozzunk meg leküzdhetetlen akadályokat, a sikerhez és eredményességhez – legfőképp a hosszútávúakhoz – kitartásra és időre van szükség. De sosem késő elkezdeni, sosem késő cselekedni – akár kis lépésekben is! Például nem csupán a ruhák megvásárlásakor érdemes szem előtt tartani, hogy sokáig használhatóak, jó minőségűek legyenek –, hanem akár a bevált használati tárgyainknál is.

A kulcsszó: minőség és felelősség 1

Amikor veszünk valamit, figyeljünk oda a minőségre, olvassuk el a korábbi vásárlók értékeléseit. Tanuljunk meg fenntartható módon élni a szokásainkkal, a választási lehetőségeinkkel: autó helyett kerékpár vagy esetleg közösségi közlekedés, eldobás helyett újrahasznosítás és felelős mérlegelés minden döntés előtt. Mindig egy lépéssel előre kell gondolkodni, mint a sakkban. Tényleg erre van szükségem? Tényleg ez a legkevesebb káros hatással járó opció? Tényleg tartós megoldást jelent?

Mindig van döntési lehetőség, és mindig van opció a kisebb környezeti ártalmat jelentő megoldást választani. Ráadásul, ha ez a szemlélet beépül az életünkbe, akkor mindenre hatással lehet: a természethez, az állatokhoz való viszonyunkra, az életminőségünkre, sőt akár még a magánéletünkre is! Mert az összefüggés fordítva is igaz: ha mindarra, ami körülvesz minket, eldobható, lecserélhető dolgokként tekintünk, az az emberi kapcsolataink minőségét is befolyásolhatja. Miközben arra kellene törekednünk, hogy minőségi kapcsolatokat alakítsunk ki a környezetünkkel és azokat fenn is tartsuk.

Füstmentes formába hozunk!

Az egyéni károsanyag-kibocsátás csökkentését középpontba helyező, szemléletformálást segítő és gyakorlati tanácsokra, valamint hiteles szakértők bevonására épülő Füstmentes formába hozunk! kampány célja, hogy támogatást nyújtson a mindennapi ártalmak csökkentésében, valamint segítse további ismeretek megszerzését mindazok számára, akik készek arra, hogy megvalósítsanak egy fenntarthatóbb és biztonságosabb jövőt saját maguk és a környezetük számára.

Életünk szinte valamennyi cselekedetének, döntésének hatása van ránk és a környezetünkre, éppen ezért az egyén választási lehetőségeinek és felelősségének tudatosítása kiemelten fontos feladat. A Füstmentes formába hozunk! kampány ismeretterjesztő videókkal és kreatív tartalmakkal irányítja rá a figyelmet az ártalomcsökkentés mindennapi és egyszerűen megvalósítható lehetőségeire. Például ma már egy olyan káros szokás, mint a dohányzás esetében is mérsékelhető a kibocsátás mértéke: a legbiztonságosabb és legegyszerűbb módon úgy, ha nem dohányzunk, azaz, ha nem szokunk rá a dohányzásra, vagy ha már dohányzunk, akkor leszokunk róla.

A leszokásnál soha nincs jobb megoldás, de a le nem szokó felnőtt dohányzók számára kulcsfontosságú lehet az ártalomcsökkentés témakörében – így a füstmentes technológiákról – a hiteles forrásból történő tájékozódás, hiszen minden apró lépés számít az ártalomcsökkentés felé vezető úton! Kattints további hasznos, figyelemfelhívó tartalmakért, tudj meg többet és hozd magad füstmentes formába! www.fustmentes.hu/formabahozunk/

Ez a médiatartalom társadalmi célú reklám, mely készült a Philip Morris Magyarország Kft. megrendelésére.