Az UAZ-469 tervezői cseppet sem tartották szem előtt a kényelmet és a komfortot. A puritán terepjárót a hadseregnek tervezték, az első sorozatgyártású példány 1972. december 15-én készült el és 1973-ban állt szolgálatba, felváltva elődjét, a GAZ–69-et. A 469 két fő erénye a szinte bármely terepen való megbízható üzemelés és a könnyű vezethetőség.
A konstrukció annyira bevált, hogy alig módosított formában ma is gyártják, UAZ Hunter néven. Ez a gép nem egyéb, mint az UAZ-469B némileg modernizált változata. Sokkal polgáribb, mint elődjei, és akad benne pár kényelmi extra, de még ez is messze áll attól a hangulattól, amit ez a Spanyolországban épített példány ad.
Az 1987-es autót teljesen felújították: fehérre festették a karosszériát, fehér felniket szereltek fel, hófehér bőrbelsővel és különleges kiegészítőkkel gazdagodott a gép. A beltérben még a váltó karjai is külön fehér zsákokat kaptak. Marshall hangrendszerből szólhat a bulizene vagy a romantikus muzsika, hátul pedig ott a minden tengerparti randevú alapeszköze, a fonott piknikkosár.
A leírás szerint a klasszikus 75 lóerős motor dolgozik az UAZ-ban, amelyhez felezővel felvértezett váltó és négykerék-hajtás csatlakozik, amivel tényleg egzotikus helyekre lehet elzörögni egy természetben eltöltött ebéd erejéig.
Mivel a stílus, a kivitelezés olyan hangulatot ad, ami már a jachtokkal tömött kikötőben is megállja a helyét, így az árat is erre a kategóriára szabták. UAZ szinten arcpirítóan magas árról van szó, 26 900 eurót, vagyis 10,3 millió forintot kérnek érte.