A Szingapúri Nagydíjig a Red Bull a szezon összes futamát megnyerte, a villanyfényes hétvégén azonban mindkét autó kiesett a Q2-ben (2018 után először), a futamon pedig Max Verstappen csak egy ötödik helyet tudott menteni.
Sokan azzal magyarázták a visszaesést, hogy Szingapúrban új technikai direktívát vezettek be, amellyel szigorúbban ellenőrzik a szárnyak hajlékonyságát. Christian Horner csapatfőnök szerint ezt egészen biztosan ki lehet zárni, mert a Red Bull ugyanazzal az autóval indult Szingapúrban, mint Monzában.
Néhány rivális csapatfőnök sem hisz a technikai direktívás magyarázatban, a körülmények miatti egyszeri kisiklásnak tartják a Red Bull teljesítményét. Lewis Hamilton is arra számít, hogy Szuzukában a Szingapúr előtti képet látjuk majd, de ha mégsem, az gyanús.
„Ha nem lesznek ismét fél perccel a többiek előtt, ahogy szoktak, akkor valami van” – célozgatott Hamilton arra, hogy a Red Bull esetleg mégis trükközhetett korábban. „Az előző nehéz hétvége volt számukra, de az autójuknak fenomenálisan kéne mennie itt.”