A szofisztikált légrugózás csúcsát mutatta be pár évvel ezelőtt a Mercedes-Benz. Ritka és drága opció ez, amit kevés tulaj rendel meg, mert azért a való életben igencsak szűk a felhasználási terület, a hagyományos rugókkal szerelt felfüggesztés is kényeztető kényelmet szavatol a német gyártó típusainak.

Aki viszont bepipálja az egyes modellekhez elérhető E-Active Body Control nevű extrát, az igen érdekes trükkökkel vértezi fel autóját. A 48 voltos, elektromos rendszerről üzemelő rendszer gyorsan tudja változtatni az autó magasságát, ami több téren is hasznos. 

A Mercedes biztonsági extrának szánta, az emberek meg szórakoznak vele 1

A rendszer az autóipar aktuális állását, a csúcstechnikát mutató S-osztályban kapott szerepet először, az úthibák, karosszériamozgás kiiktatásában játszott nagy szerepet

Gyorsításkor és fékezéskor megakadályozza a felesleges billegéseket és bólintásokat, kanyarban pedig meggátolja a dőlést, maximalizálva a kényelmet. Az S-osztályban 20 szenzorral és egy sztereó kamerával figyeli a környezetet, és a légrugókat kiegészítő hidraulikus rendszer a másodperc töredéke alatt reagál az útviszonyok változására, annak megfelelően állítja a csillapítást. 

A szabadidő-autóknál egy másik trükköt is beépítettek a rendszerbe. Laza talajon, homokban elakadva a karosszéria gyors fel-le mozgatásával, egyfajta ugráló táncot bemutatva segíti a kijutást. +

Szofisztikált, hasznos csúcstechnológia, igazi felső polcos német megoldás. Amit mire használnak a tulajdonosok? Na vajon mire? A pirosnál ugráltatják a „Mergát” amolyan amerikai low-rider stílusban. 

Ebbe a fejlesztésbe megérte beleölni rengeteg eurót és munkaórát, az emberek értékelik a mérnökök munkáját.

A Mercedes biztonsági extrának szánta, az emberek meg szórakoznak vele 2

Az éjjel-nappal a rendszeren dolgozó E-Active Body Control fejlesztőjének arca, amikor meglátja a TikTok videók kedvéért zenére ugráló Mercedest