Nem vagyunk jártasak a XX. század első felében gyártott versenyhajók világában, de ha valamit két V16-os Miller-motor hajt, egyenként 1600 lóerőt termelve, akkor azért felkapjuk a fejünket. Az 1930-as években, az Egyesült Államokban élt egy bizonyos Garfield Wood, aki rajongott a gyors hajókért. Ezt a szenvedélyét a legmagasabb szinten űzte, a birtokában lévő Miss America VIII-assal a világ leggyorsabb hajósaként akart bekerülni a történelembe. 

Utóbbi nem jött össze, de a rangos Harmsworth kupát kétszer is sikerült elhódítania 1929-ben és 1931-ben (más hajókkal összesen kilenc alkalommal nyert Garfield itt). Ez volt a korabeli egyik leghíresebb sportesemény, amit hajókkal rendeztek, több százezren nézték a pokoli erős csónakok viadalát. 

@mecum.auctions

♬ original sound - Mecum Auctions

A hajóban voltak V12-es Packard-motorok is, de az igazi csúcs a tizenhat hengeres dupla Miller volt. A 18,25 literes lökettérfogatú motor hengersorai 54 fokos szöget zártak be, a csúcsteljesítményt pedig percenkénti 6000-es fordulaton adta le az erőforrás. Tömege 737 kilogramm volt, teljes hossza pedig 2,29 méter. 

Két V16-os dolgozik ebben a hajóban, az indítást hallani kell 1

167 km/óra volt a legnagyobb tempó, amit ezzel a hajóval elértek 1931-ben

Az utód, a Miss America IX mutatja, hogy milyen lehetett egy korabeli verseny, amikor ilyen csónakok tucatjai száguldottak 150 km/órás tempóval a hullámok között.