Amikor az energiaár-növekedés és a lakossági üzemanyagár eltörlése a maga fojtogató valóságában megérintette olvasónkat, a kétgyermekes házaspár úgy döntött, hogy egyik autójukat elektromosra cserélik.
Tavaly év végén döntöttek így, amikor a villanyautó-árak a mostaninál jóval magasabban jártak. De osztottak-szoroztak és beruháztak egy elektromos kisautóba, hogy alacsonyabb költséggel és mérsékeltebb környezetszennyezéssel oldják meg mobilitásukat a fővárosi agglomerációban élve. A Mitsubishi i-MIEV, a Citroën C-Zero és a Peugeot Ion közül végül Mitsubishi-emblémával vették meg a használt elektromos kisautót.
Ez a Mitsubishi i-MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle) szerepel a Vezess Értékbecslő friss részében. Ezeknél az autóknál nem csak az előhasználódott akkumulátor miatt 60-70 kilométerre eső hatótáv a buktató, de a japánosan hitvány korrózióvédelem is, amit francia német vagy olasz autón régóta nem tapasztalhattok. Mit mutat alulról az elektromos hármas ikrek japán tagja?
Alább gyors áttekintést találtok a használt Mitsubishi i-MIEV-ről. Ha részletesebben is érdekel a típus, itt olvashattok róla használt autó tesztet.
Röviden: Mitsubishi i-MIEV
Mettől-meddig? 2009-2020
Ársáv: kb. 2,1-3,6 millió Ft
Alternatíva: Citroën C-Zero, FIAT 500 BEV, Peugeot Ion, Renault Zoé
Energiaigény
14,29 kWh/100 km
Közúti átlagfogyasztási adat. Forrás: Spritmonitor.de
Főbb hibalehetőségek
Rozsdásodás
Fedélzeti AC-töltő
Fékszervo-szivattyú
Degradálódott akkumulátor, 60-70 km hatótáv
Tetszett az Értékbecslő? Köszönjük, nagyon örülünk neki! Használtautó-átvizsgálási videósorozatunk többi részét itt találod rettegett és megbízhatónak hitt használt autókkal. Olcsó Hyundai i30, viharvert Honda Jazz, viseltes Audi A8, félmilliós és egymilliós Ford Focus, olajevő Octavia is volt már nálunk.