Nemhogy a Red Bull-lal nem tudta felvenni a harcot, beleszürkült a mezőnybe a Mercedes a Forma-1-es Japán Nagydíj időmérő edzésére, így Lewis Hamilton és George Russell kettőse csak a negyedik rajtsorból várhatja a piros lámpák kialvását a vasárnapi futamon.

Hamilton a szombati kvalifikáció után a Sky Sports F1 kamerái előtt nyilatkozott, és elmondta, hiába volt elégedett a köreivel, azok a többiekéhez képest „nem voltak annyira gyorsak”.

„Rosszul sikerült a tegnapi nap, de minden hétvégére igaz, hogy a háromból legalább egy nap rossz. Tegnap nem éreztük jónak az egyensúlyt, ezért az éjjel végeztünk néhány változtatást, amik után ma már jobbnak érződött az autó. Sokkal magabiztosabban vezettem a harmadik szabadedzésen, jó is volt vezetni az autót” – kezdte az értékelést Hamilton.

F1: Elege van az idei autójából Hamiltonnak 2

Lewis Hamilton (Fotó: Qian Jun/MB Media/Getty Images)

„Mindent beleadtam az időmérőn, mégis ott az a héttizedes hátrány már az első szektorban. Ez az autó hátulja miatt van, mert rengeteg a terhelés az első tengelyen, a hátsón pedig nincs annyi, mint amennyire szükség lenne.”

A hétszeres világbajnok ezzel együtt azt is jelezte, reméli, hogy a Mercedes 2024-re végleg elengedi az oldaldoboz nélküli koncepcióját. „Nagyon messze vagyunk, és számomra 100 százalékig egyértelmű, hogy a következő évre változtatnunk kell, és remélhetőleg meg is fogjuk tenni” – mondta a 38 éves versenyző.

F1: Elege van az idei autójából Hamiltonnak 3

George Russell (Fotó: Clive Mason/Getty Images)

A Mercedes másik pilótája, George Russell a Mercedes pályánként ingadozó teljesítményre mutatott rá. Amíg a brackley-i gárda az előző nagydíjon a győzelemért harcolt, addig Szuzukában több mint 1, illetve 1,3 másodperccel maradt el Max Verstappen pole-pozíciót érő körétől.

„Jól mutatja, hogyan állunk az ilyen pályákon” – beszélt az eredményről Russell. „Küzdünk, amikor nagyok a különbségek az egyes kanyarok között, amik itt vegyes nagy és alacsony sebességűek.”

„Azokon a pályákon, ahol többnyire egyformák a kanyarok, mint a múlt héten Szingapúrban, láthattunk, hogy ki tudjuk hozni a maximumot és a lehető legnagyobb leszorítóerőt az autóból. Nem vagyunk meglepődve, de nyilván kisebb megrázkódtatás ez nekünk. Ha viszont racionálisan belegondolunk a helyzetbe, ez a realitás.”