Idén novembertől a soros négyhengeres benzinmotorra épülő BMW 530e és a hathengeres BMW 550e xDrive bevezetésével erősíti portfólióját a BMW 5-ös szériája.
Mindkét esetben a nyolcfokozatú sebességváltóba integrálták a villanymotort, valamint annak vezérlését. A villanymotor és a hajtáslánc közé beiktatott előáttétel jóvoltából a nyomatéki csúcs 280-ról 430 Nm-re emelkedik – ez a köztes áttétel teszi lehetővé, hogy a BMW kisebb villanymotort alkalmazzon, méghozzá eltérő hangolással a két változatban.
Az 530e 2,0 literes, turbós benzinmotorja mellé 135 kW (184 LE) csúcsteljesítményű villanymotort kap, amivel 220 kW (299 LE) maximális rendszerteljesítményt ér el. A két erőforrás kombinált nyomatéki csúcsa 450 Nm. A hátsókerék-hajtású modell 6,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 230 km/óra.
Ezzel szemben az összkerékhajtású variáns 3,0 literes, turbós benzinest és 145 kW-os (197 LE) villanymotort kap, a rendszerteljesítmény 360 kW (489 LE), a maximális forgatónyomaték 700 Nm. Az autónak 4,3 másodperc elég ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát, végsebessége 250 km/óra.
Tisztán elektromos üzemben mindkét változat 140 km/óra sebességet érhet el; ilyenkor speciális hanghatások kísérik a gázpedál kezelését. A hatótávolság az erősebb modellnél 83-90 km, míg az 530e akár 93-103 kilométert is megtesz egy feltöltéssel (WLTP-értékek).
A hatékonyságban a gondosan kialakított aerodinamikai részletek is szerepet játszanak – az áramvonalas fenékburkolat például önmagában 10 kilométerrel növelte meg a hatótávolságot. Az autót a forgalmi helyzethez alkalmazkodó intenzitású, adaptív fékenergia-visszanyerő rendszerrel szerelik fel.
Az akkumulátor hasznos (nettó) kapacitása 19,4 kWh, tölteni 7,4 kW-tal lehet, mely esetben 3 óra 15 perc alatt éri el a 100%-os töltöttséget. Ha átlagos konnektorba dugjuk, negyedóra híján fél napra van szükség ugyanehhez.
A plug-in hibrid szedán csomagtartója 520 literes, azaz ugyanakkora, mint a mild hibrid belső égésű motorral szerelt modelleké. Mindkét konnektoros hibrid 19 colos keréktárcsákon gurul, az 550e xDrive alapfelszereléséhez az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítókat, ültetett felfüggesztést, valamint összkerékkormányzást tartalmazó Adaptive Chassis Professional futóműcsomag is hozzátartozik.
A BMW 530e WLTP-norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 0,8–0,6 l/100 km, a CO2-kibocsátás 17–23 g/km. Elektromos üzemben 21,7–19,9 kWh/100 km fogyasztással számolhatunk. A BMW 550e xDrive azonos értékei 1,0–0,8 l/100 km, 23–19 g/km és 23,2–21,6 kWh/100 km.
Kattints ide, ha megnéznéd a BMW 530e plug-in hibrid modellt bemutató gyári videókat.