Mintegy 15 évet töltött egy skóciai fészerben az a BMW 635CSi, ami jelenleg arra vár, hátha akad olyan vállalkozó szellemű jelentkező, aki belevágna egy nagyobb felújításba. Ami vonzóbbá teheti, hogy az állapota valójában közel sem annyira siralmas, mint amilyennek a többször mesébe illően művészi képeken látszik.

Vastag koszréteg, sár és némi felületi korrózió borítja a kék karosszériát. A kiadós takarítás mellett viszont nemcsak a gumikat kell lecserélni, de a hosszas egy helyben állás miatt egy alaposabb átvizsgálás is elengedhetetlen, hiszen már azelőtt több mint 280 ezer kilométert tettek meg a technikával, hogy leparkoltak volna vele.

Új esélyért kiált a pajtából kirángatott BMW 1
Új esélyért kiált a pajtából kirángatott BMW 27

Fotó: Bonhams

Hasonlóan szebb napokat is látott állapotok uralkodnak a beltérben, ahol az a legszembetűnőbb, mennyire kiszáradtak és ebből fakadóan repedezettek a bőrülések, különösen a vezetőoldali ülés állapota tűnik viseltesnek. A tetőkárpitozás ugyan nem lóg, de több ponton penészes és szennyezett, ellenben a kezelőszerveken alig vehetők észre kopásnyomok.

A 635 CSi a BMW E24-es 6-os sorozata tagjaként, 1978-ban mutatkozott be, aztán egészen 1989-ig gyártották. Több mint tízéves ciklusa során a cápa 6-os leginkább azzal ragadta meg a vevőket, hogy agilis, de kényelmes túraautó volt, a sorhatos szívómotorok csodás hangjával és karakterisztikájával.

Új esélyért kiált a pajtából kirángatott BMW 28

Fotó: Bonhams

Új esélyért kiált a pajtából kirángatott BMW 29

Fotó: Bonhams

Többféle, 2788 és 3453 köbcenti közötti hathengeres hajtáslánccal szerelték, a legtöbb esetben automata sebességváltóval, akárcsak a szóban forgó példányt. Csúcssebessége motortól és váltótól függően 200 km/óráról indul az automatikus váltós 628i-vel. A legerősebb, 286 lóerős változat, az M635CSi egészen 255 km/óráig meg sem áll. A mostani, szintén automata váltós darab esetében mindez 218 lóerős teljesítménnyel, 310 Nm-es forgatónyomatékkal és 9,1 mp-es 0–100 km/órás sprinttel párosul. Kézi váltóval ez 7,6 másodperc volna.

A Bonhams oldalán hamarosan kalapács alá kerül a lassan 40 éves BMW, becslések szerint 4000-6000 font, azaz 1,8-2,7 millió forint közötti összegért cserélhet gazdát.

A típus sportosabb M változatát néhány évvel ezelőtt kipróbálta a Vezess – a tapasztalatainkat az alábbi cikkben foglaltuk össze: