Az Euro 7-es szabályozásra vonatkozó eredeti javaslat vitát váltott ki az autóiparban, egyes gyártók élesen bírálták a terveket. A kivételesen szigorú kibocsájtási normákat ugyanis nem tudták volna elérni, legalábbis értelmezhető gyártási költségek árán, így több típus gyártásának végleges befejezését és motorok forgalomból való kivonását vetítették előre. Ráadásul az eredeti tartalmával az Euro 7-es norma érvénybelépése az óriási ráfordításokért cserében nagyon csekély levegőminőség-javulást ígért. 

A kritikák, az autóipar lobbija végül sikerrel járt, és gyakorlatilag hatályon kívül helyeznék a személygépkocsikra és haszongépjárművekre vonatkozó, 2022 novemberében javasolt szigorú előírásokat.

Az Euro 7 nem öli meg az Alfa Romeo bivalyerős hathengeresét 1

500 lóerő feletti teljesítménye lenyűgüző élmény, kár lett volna érte

Személygépkocsik és haszongépjárművek esetén marad a jelenlegi szabályzás, a megengedett kibocsájtási értékek változatlanok maradnak, csak a teherautók és buszok esetében változnak – írta a Reuters. Emiatt az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato szerint a Quadrifoglio modelleket hajtó V6-os motor nem kerül nyugdíjba.

A brit Autocar magazinnak nyilatkozva erősítette meg az Alfa vezetője, hogy a jövőben is számolnak a V6-os motorokkal. 

A hathengeres, 2,9 literes sportmotor jelenleg a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio orrában található meg, ahol 505 lóerőt és 600 Nm nyomatékot termel. 

Bár az Imparato nem árulta el, hogy milyen jövőbeni modellekben fogják használni a motort, az újratervezett Giulia a pletykák szerint 2025 körül érkezik, és a korábbi hírek szerint három elektromos hajtásláncot kínálnak majd, 345 és körülbelül 986 lóerő közötti teljesítménytartományban. Egyelőre nem világos, hogy a modellt belső égésű motorral is kínálják-e majd, de a legújabb fejlemények alapján ez is szóba jöhet.