Egészen egyedi megoldást találtak ki azoknak, akik a dízelfurgonjaikba csempésznének be egy kis környezetvédelmet. Az Egyesült Királyságban működő Bedeo utólag beépíthető hatótávnövelőt fejlesztett ki, amely bármilyen típusú kisáruszállítóba installálható.

A RE-100-as hatótávnövelő két darab kerékagymotorból és egy 37 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorból áll. A kerékagymotorok a hátsó tengelybe vannak építve, így telepítésük meglehetősen könnyű és időtakarékos a vállalat szerint. Ha valaki ilyen hatótávnövelőt rendel, akkor nincs szükség különösebb átalakításra, tehát a hasmagasság lényegében marad ugyanaz. A cég szerint az elektromos hajtás nem csökkenti a raktér térfogatát sem.

Az ilyen hatótávnövelővel ellátott furgonok dízel és elektromos üzemmódban egyaránt használhatók. A sofőrnek csak egy gombot kell megnyomnia ahhoz, hogy váltson a két hajtás között. A teljesen feltöltött akkumulátorral 117 kilométer tehető meg tisztán elektromos üzemmódban. Ez jól jöhet akkor, ha a furgonnak olyan zónába kell belépni, ahol szigorúak a károsanyag-kibocsátási normák, vagy ahol zéró tolerancia van a dízelfurgonokkal szemben.

A Bedeo újdonsága felgyorsíthatja a városi áruszállítók dekarbonizációját, de csak azokban az országokban vagy városokban, ahol már eleve vannak alacsony károsanyag-kibocsátású zónák, vagy ahol a közeljövőben terveznek kialakítani ilyeneket. Mindenesetre jól látszik, hogy a technika készen áll arra, hogy tovább csökkenjen az utolsó kilométeres kiszállítások ökológiai lábnyoma.