Az idén májusban, a Laurin & Klement modellváltozatok kapcsán bevezetett műszaki módosításokat szélesebb körre terjeszti ki a Škoda. Ennek értelmében az Enyaq 80 és 80x modellek helyébe a 85 és 85x lépnek, a terepkupé és a SUV karosszériánál egyaránt. A magasabb számozást az új, 150 helyett immár 210 kW maximális teljesítményű hátsó villanymotor, valamint az átírt akkumulátorszabályozás indokolja.
Az Enyaq 85 WLTP szerinti hatótávolsága 565 kilométerre nőtt, a Coupé 576 kilométert tesz meg ugyanitt. Az akkumulátor 28 perc alatt tölthető 10-80 százalékra.
Az összkerékhajtású variáns (85x) az eddigi 195 kW helyett 210 kW-os (286 LE), azaz pont ugyanolyan erős, mint a hátsókerekes. Azzal viszont, hogy ezt nem kettő, hanem négy keréken át viszi az aszfaltra az autó, 6,7 helyett 6,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – az Enyaq 80-as modellsorozat ennél 2 másodperccel volt lomhább. A hatótávolság 538, illetve 548 kilométer a SUV és a Coupé esetében. A maximális töltőteljesítmény 175 kW, a töltési idő megegyezik az Enyaq 85-ösével, azaz 28 perc.
Az Enyaq RS szintén átdolgozott akkumulátort és megnövelt töltési teljesítményt kap. A rendszerteljesítmény 250 kW-ra (340 LE) nőtt, az autó karosszériavariánstól függetlenül 5,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, a hatótávolság 541/547 kilométer. Az RS verzió végsebessége változatlanul 180 km/óra, a különbség, hogy ezt a tempót a 85 és 85x variánsok is megfutják, köszönhetően a módosított áttételezésnek, amit pedig a nyomatékosabb motorok tettek lehetővé.
A 2024-es Enyaq 85-ös, illetve magasabbra sorolt verziók nagy újdonsága az akkumulátor előfűtésének a lehetősége, akár automatikusan, amennyiben a navigációs rendszerben nagy teljesítményű töltőhöz tervezünk utat, akár kézzel, az érintőképernyőn keresztül.
Szintén a nagyobb teljesítményű modelleken jelennek meg az átrendezett középkonzoli nyomógombok, illetve a vezető eltávolodásakor magától aktiválódó központi zár (felszereltségi szinttől függően elérhető).
Az Enyaq 85-ön és felette megújult az infotainment-rendszer: az új, negyedik generációs szoftver teljesen átdolgozott kezelői felületet, az pedig ösztönösebb és egyszerűbb kezelhetőséget biztosít. A digitális műszeregység és a head-up kijelző egyaránt új grafikát kapott, a hangvezérelt asszisztens pedig az utasítások fogadása közben kiírja a parancsokat a központi képernyőre, így a felhasználó rögtön láthatja, ha tévesen értelmezte kérését az autó.
A megújult modellek novembertől rendelhetők.