A Forma-1-es Katari Nagydíj szombati napját már befolyásolták a Pirelli abroncsaival kapcsolatos problémák: plusz edzést iktattak a programba és megváltoztatták a nyomvonalat, ezzel kivéve a leginkább gumigyilkos rázóköveket a játékból.

Úgy tűnik azonban, hogy mindez kevés: a sprint utáni elemzéseket követően a gumiszállító, a Nemzetközi Automobil Szövetség és a csapatok egyeztettek. Végül arra a közös döntésre jutottak, hogy

egy gumiszettel legfeljebb 18 kört tehet meg majd mindenki,

és ebbe beleszámít használt gumiknál az is, hogy korábban már hány kört tettek meg vele.

A probléma nem keverékfüggő, hanem szerkezeti, azaz nem azzal van a gond, hogy nagyon gyorsan elkopnának az abroncsok, sokkal inkább a felépítésük megy tönkre – az pedig megegyezik a lágyaknál, a közepeseknél és a keményeknél.

F1: Hivatalos, kötelező lesz a három gumicsere Katarban 2

A versenytáv 57 kör lesz, azaz a matek miatt minden pilótának háromszor kell meglátogatnia szerelőit új szett abroncsért, még akkor is, ha ezt az FIA külön nem említette meg és nem kötötte ki. Aki egyetlen körrel is túllépi a 18 körös limitet, azt fekete zászlóval kizárják a versenyből.

Az FIA a változtatásokkal természetesen a biztonságot tartja szem előtt. Elméleti megoldás lehetett volna még, ha minden kanyarban a problémás rázóköveket felszedik, azonban ez a gyakorlatban természetesen kivitelezhetetlen, ahogy az sem megoldható, hogy a futam előtt minden rázókő előtt „levágjanak” a pályából, ahogy ezt szombatra tették a 13-14-es kanyaroknál.

Mindezek mellett a szövetség megkérte a pályát, 2024-re módosítsanak a rázóköveken, hogy azok ne nyírják ki a jövő évi futamon a gumikat. Mindezt persze összehangolva kell tenniük az aszfaltcsík másik fontos vendégsorozatának, a MotoGP-nek a szabályaival, ami okozhat némi nehézséget.