Max Verstappen idei 14. és pályafutása 49. győzelmét aratta a Forma-1-es Katari Nagydíjon, ami a kötelező extra bokszkiállások mellett az embert próbáló körülményekről is szólt. Az immáron háromszoros világbajnok Red Bull-pilóta mögött a McLaren versenyzői, a sprintfutamon győztes Oscar Piastri, valamint Lando Norris értek célba.

Az 57 körös sivatagi verseny leintését követően David Coulthard, a királykategóriában korábban 13 futamgyőzelmet szerző szakkommentátor készítette az interjúkat a dobogósokkal.

Verstappen többek között arra mutatott rá a nyilatkozatában, hogy a szokásosnál lényegesen kisebb, körülbelül öt másodperces előnyében a különleges gumiszabály játszott közre: sokkal inkább a McLarennek kedveztek a gyakori kerékcserék, mivel a Red Bull egyik fő erőssége a gumikezelésben rejlik.

„Úgy gondolom, a versenyemet az első etapban alapoztam meg. Utána sikerült menedzselnem a tempómat, és a gumikat is sikerült optimális tartományban tartani. A McLarenek nagyon gyorsak voltak újra, így kemény verseny volt” – folytatta a holland. „Ez volt a legkeményebb versenyek egyike, amin indultam. Az öt legkeményebb között biztosan ott van.”

F1: Kipurcantak a Katari Nagydíj dobogósai 2

A Forma-1-es Katari Nagydíj dobogósai (b-j): Oscar Piastri (ausztrál, McLaren, 2.), Max Verstappen (holland, Red Bull, 1.), Lando Norris (brit, McLaren, 3.). (Fotó: Clive Rose/Getty Images)

„Azt hittem, már azt fogod mondani, hogy öt másodperces büntetést kaptam… Rendesen megijedtem!” – szólt vissza Coulthardnak Piastri, aki pénteken hasonló helyzetben tudta meg az időmérő edzést követően, hogy elvették a leggyorsabb körét pályaelhagyás miatt. Nagyon boldog vagyok, az első kanyar is jól sikerült, határozottan ez volt a terv a futam előtt” – tréfálkozott az ausztrál, a Mercedesek ütközésére utalva.

„Igazán lenyűgöző volt a tempó, de határozottan ez volt életem legkeményebb futama” – jegyezte meg az újonc.

Piastri mögött Norrist intette le harmadikként a kockás zászló, és bevallotta, őt is megviselte a feszített tempó, illetve a magas páratartalommal vegyített katari forróság. „Az elejétől a végéig remek verseny volt, már az első kör jól sikerült. Tanultam a tegnapi hibámból a rajtnál, akkor ugyanis túl szélesen fordultam. Így viszont jól sikerült a rajt, majd végig jó tempónk volt, valószínűleg ma volt a legjobb a tempónk a pályán” – taglalta a brit. „Nagyon boldog vagyok, de stresszes, forró, izzasztó és picit fárasztó futam volt.”

„Remek munkát végzett a csapat, ez már zsinórban a harmadik [dobogó]. Az 1,8 másodperces kerékcsere szintén szép teljesítmény a srácoktól” – dicsérte a csapatát. „Fizikailag azonban nagyon kemény volt a három kiállásos verseny, mert sokkal jobban kellett nyomni, az utolsó etapot szinte végig padlógázon kellett teljesíteni. Valószínűleg az egyik legkeményebb verseny volt, amin rajthoz álltam, ugyanakkor szép kihívás is. Gratulálok Oscarnak, hibamentes versenye volt, és természetesen Maxnak is újra.”